Nyårsafton - några traditioner?
Har ni några årliga traditioner ni gör på nyår?
Äter ni något speciellt, gör något speciellt eller lovar något?🙂
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Det gamla vanliga väl, äter extra fint, smäller fyrverkerier (ja, vi gör det och jag har ingen lust med en massa kritik mot det nu). Vuxna dricker alkohol, jag champis. Vovven knaprar grisöron medan fyrverkierna smäller. Annars flyter dagen på som alla andra dagar. Jag firar nyår med familjen på pappas sida på Öland.
Mitt nyårslöfte för i år kommer bli att fokusera på vardagslydnaden för Lotus 2015, och att sätta igång med löpträning och skiddrag med honom.
Tass Josephine
Näe inte än. Har vart olika fester och umgängen varje år sen jag flyttade hemifrån, men hoppas på att det kanske skapas lite traditioner från iår och framåt. Gillar traditionsbundet firande… ;)
"På natten är alla katter svarta"
Jag startade en ny tradition i år. Jag ska börja städa huset inför varje nyår så jag kan starta varje nytt år med rent hus. ☀️
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Är hemma hos föräldrarna som har bjudit hem vänner. Så det blir god mat :) Vid 12 slaget går vi nog alla ut.för att titta på fyrverkerierna, inklusive Nita, men tror att hon och jag går in när familjen smäller av sina. Hon är väldigt obrydd av skott, men är dumt att skjuta av dem framför ansiktet på henne :P
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Har inga traditioner för nyår, brukar alltid få sitta ensam men detta nyår har jag min hund som sällskap.😃
Ja brukar sprida propaganda mot fyverkerier. Hur kan någon som har djur ens tänka tanken?? Så många djur som de skrämmer. De sker en massa olyckor skadar miljön kostar en massa pengar. Finns vettigare saker att göra för pengarna än att skjuta upp dem.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
6# Många är faktiskt riktigt egoistiska och tänker att efter som ens egen hund inte bryr sig om fyrverkerierna så behöver man inte bry sig om andras hundar eller andra djur överhuvudtaget, antingen saknas det medkänsla, eller så är man dåligt utbildad, eller så hänger man helt enkelt inte med i utvecklingen. Vi firar första nyåret nu med hund, så vi kommer åka ut på landet så att smällarna inte låter för högt då vi inte vet hur han reagerar än. Så det blir riktigt godm mat med en massa mys. Vi slopar också alkoholen i år, ser ingen vits med att starta det nya året alkoholpåverkade haha.
Ja har ju turen att varken hund, katt,kanin eller marsvin är rädda. Men så många som är de. Både vilda o tama. Tänk de som har ute kaniner som inte kan ta in ens. De kan dö av skräck.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Jag firar inte nyår direkt och har inte gjort på många år - jag är alltid hemma med djuren. Antingen själv eller så är jag barnvakt åt barnbarn.
I år är jag själv och håller på att fixa en kalkon - en 3,5 kilos kalkon lär ge en hel del goda matlådor till mig sen😂 Gjort en lite saffranspannacotta att njuta av senare ikväll, med hallon på.
Hundarna har fått en rejäl skogspromenad på förmiddagen, blir en ordentlig sväng till sen innan det börjar mörkna och sen får dom vara inne resten av kvällen förutom snabbkiss i trädgården. Här är så otroligt mycket raketer, bomber, smällare och hemmagjort sattyg så jag vill inte ens gå ut själv pga risken att bli träffad av något. Så kvällen kommer spenderas till god mat åt mig själv och goda köttben till hundarna🙂 sen kommer vi ligga i sängen och gosa när det brakar till som värst ute vid tolvslaget och bara vänta på att det ska sluta, så vi får sova😃