Hjälp vid kliig vinterskinn?
Jag har en kille här hemma som blir så kliig nu då det är lite kallt och snö ute, och jag tycker så synd om honom. Efterlyser därför tips på vad som kan hjälpa för att mildra detta.
Tack på förhand
ps. och det är "vinterkli" han får, inget annat. 😉
Smörja inifrån med någon fet olja och återfukta huden är mina tips.
Vilka oljor kan man ge till hundar? Hade de tankarna men fick ingen ordning på vilka som är bra för dem. Aloe vera kanske kan funka, någon som har provat det? Det är ju inte så kladdigt som salva, lotion och liknande…
Laxolja, fiskolja, sälolja, viacutan plus, ister (en annans förslag vet inte hur bra det är), rapsolja och säkert någon mer att välja bland.
Viacutan Plus använde jag åt min dvärgpinscher som blev vinterkliig. Tyckte det hjälpte bra, i synnerhet om jag började med kuren redan på hösten före kölen satte in. Första året jag använde det började jag i januari tror jag, hjälpte då också. Men det tar ett tag innan resultat syns.
Man behöver ingen tv när man har möss.
Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus
Luftfuktare inomhus. Vår inomhusluft blir ofta väldigt torr när elementen slår på rejält. Samt bra animaliska fetter i maten - fiskolja av bra kvalité, lammfett mm🙂
Tack för bra tips! Ska genast inhandla lämpligt "fett" till honom.
#5 du tipsade mig om kokosolja i en annan tråd om torra öron
Det är nog bland det bästa jag använt!
och det borde ju funka på hela hunden - kladdigt dock 😃
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!