Thundershirt.
Någon här som provat thundershirt och upplevt det bra? Har beställt en till våran snart 7 månaders med tanke på att det snart är nyår och vill göra allt för att hon ska få en bra första upplevelse.
Har inte köpt de för en men hört andra som testat den och dom har tyckt olika men själv träffat på en som jag märkte stor skillnad på betydligt mindre stressad var han även vid bilåkning.

Kul att det funkar! Vi har tränat med att ha "raketljud" på datorn högt, själv står jag knappt ut fem minuter och hon sover eller leker med leksaker. ;) Hon har inte reagerat på idioterna som smäller nu heller så förhoppningsvis tar hon det hela med ro!
2 själv var jag i väg på skyttebanan tidigt med våran ena hund för träning på skott-ljud det har säkert hjälpt henne mycket. Det är trist att vissa inte kan spara på raketerna tills det är tillåtet att smälla fyrverkerier finns dom som verkligen lider i flera dagar efter dom hört första raketen 😕

#3 Har tyvärr ingen skottbana i närheten vad jag vet, men smart träning!
Dem fjöntarna borde smälla av sig händerna så blir det inget mer sånt trams sedan…
Använde Thundershirt på förra hunden, funkade jättebra! Hunden som vanligtvis inte ville ha på sig kläder, hade inget emot Thundershirten heller. Thundershirt tog inte bort reaktionerna helt, men dämpade och lugnade märkbart.
Man behöver ingen tv när man har möss.
Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus