Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1272 ggr
[fabienne]
1

Hurtta overall

Jag fick äntligen hem overallen jag beställde och det verkar till och med vara en passande storlek!

Men: Hur sjutton reglerar man i midja och hals? Det finns ju inget "stopp"? 🤔 Help please!

russin
0

Om du fotar hela overallen, så man ser vilken modell det är så blir det enklare 🙂

[fabienne]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på hela. Ser ni hur fantastiskt imponerad han är av sin nya overall? 😉

[fabienne]
0

Här är en bild från insidan också som inte kom med sist.

[fabienne]
0

Jag ställde frågan i en hundgrupp på fb och fick svaret "man gör en knut." 

Jahaaaa. ☝️ Var inställd på att det skulle vara lite mer high-tech än så på en hurtta-overall men det fungerade ju det också!

russin
0

Hm - är det äldre variant ? Nu har jag visserligen aldrig använt någon av deras overaller, men alla täcken har ju "stoppar" ?

Eller jo, jag har köpt en en gång som inte passade så jag gav bort den till en kompis men nog tusan hade den stoppar på utsidan. Skumt. Väldigt svårt reglera ju om man får en knut som satt sig ordentligt.

[fabienne]
1

Nej det tror jag inte. Det är denna. Ja jag tyckte det var konstigt men det fungerade ju hur som helst. Får hoppas att han inte ändrar kroppsform så hemskt mycket så att jag behöver pilla upp knutarna. 🙂

Jag fick sy om typ halva overallen också men nu sitter den i alla fall bra. Jag fick sy upp bakbenen då han trampade in i dem, klippa bort muddarna på frambenen då de satt för tight och modifiera under magen då han kissade innanför. Så svårt att få en overall att passa bra!

russin
0

Ja kläder till hundar är inte alltid lätt. Jag köpte nya Hurtta täcken nyligen av varianten Summit Parka. På ena hunden passar det perfekt, då det går att korta av lite vid svansen med dragsko. Mina har uppåtsvans vilket kan ställa till problem annars. Gamla varianten av Hurttas värmetäcke var svårt på henne, då hon fårr ha en storlek för kort för att det blev för stor runt kroppen annars.

På den andra sitter det bra, men har fått korta av magplattan - det blir alltid för mycket mellanrum bakom armhålorna, vilket gör att hon sparkar in snö där - nackdelen med en kortbening😉

Perly
0

Skulle nog skriva till säljaren säga till, ska finnas snörlås (aka "stopp") på den.

Alltid Oavsett

[fabienne]
1

#7 Vet hur det är, mamma har en corgi. 😃Han har inget täckte (pga redan päls som en isbjörn) men hon köpte en sån.  Benen var liiiite för långa för honom… 

Dålig overall dessutom för han blev blöt ändå. 😉

#8 Oj, ska det? Vet inte om jag orkar krångla, det var ju ganska länge sen jag köpte den nu. Men bra att veta! Tyckte det kändes lite konstigt att få lov att göra en knut som någon grottmänniska. 😃