Hur mycket pengar på godis?
Hur mycket tror ni att ni lägger på endast godis till hunden? Ger ni hunden kanske slaktrester som godis så det inte blir någon kostnad, eller köper ni godis från exempelvis djuraffär? Vad tror ni? ;)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Lägger kanske 100-150kr per månad på godis
fast då räknar jag med ben också
Frolic eller leversnittar. Max 200kr/år då han hellre vill ha bollen som belöning ;)
Brukar bli något litet när vi ändå beställer mat. Så max 50 kr i månaden skulle jag säga.
//Jessie
0 kronor, de får exempelvis brödet jag råkat baka lite för länge osv som godis. Skulle inte ge mina bästa vänner sådant som har en massa konstigheter i sig som jag själv inte skulle sätta i mig ens om jag svälter.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Det blir nog 0.. eller kanske några kronor mer i månaden. Hon får sitt foder som godis, men har precis börjat med torkad blodpudding som belöning i asfaltspår
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Någon 100-lapp/år skulle jag tro (till 2 hundar av mellan/stor storlek), varvar belöningsgodiset (färdigt köpesgodis & kokt/torkat kött/lever) med hundarnas eget foder & kattmat + ofta även leksak som belöning.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Varierar väldigt mycket 0-100 kr per månad :)
//Flöffo
Ca 200
Varierar! Hans favoriter som han gör allt för är Orijens frystorkade godisar ;)
https://www.instagram.com/aros_yoda/
runt 400kr per månad, inräknat ben
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
50-150 kr kanske? Vissa månader köper jag vovvens vikt i godis(!) och andra månader inget.

400 då räknar jag med ben också. Köper små kex på granngården. Super når man tränar eller efter kloklippning. Ja dom får en godisbit efter kloklippning för att förknippa det med nått positivt.
#13 Det är väl jättebra att ge en godis efter kloklipp. Ser inget fel med det. Jag spenderar ca 2-300 i månaden på godis o ben till 2 hundar.

#14 fått mycket mothugg av folk som tycker att det är dåligt.
Jag får en massa slaktrester av en styckare. Jag får kött ben även från denna och många gånger är det väldigt mycket kött så jag brukar ta bort en del o frysa in det för göra godis av detta. Annars så får vi en del av jägare med som dom annars inte ta vara på. Jag köper mycket sällan godis kanske hamnar vi på runda slängar 200 kr per år på färdigt godis då med en matte som lusläst innehållet och även vart ifrån.
#15 varför skulle det vara dåligt? Jag ger godis efter varje tass, ibland efter varje klo. Har folk problem med det får dom väl ha det, dom har ingen aning om varför jag gör det ;) Så brukar jag tänka! Finns besserwissrar överallt.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

#17 det är sant! :) Vi har en hund som är livrädd att klippa klor. Vi vet inte vad som hänt då hon blev så efter att ha varit inlagd på djursjukhuset. Före det så var det aldrig problem att klippa. :/
#18 ja, Bernhard var också livrädd. Krävdes 3 personer, han skrek och skakade och slingrade sig och stressade nästan så han tuppade av. Efter ett halvår kunde jag själv sitta och klippa klorna, går numera på max 5 minuter. Ibland gnyr han till, ibland säger han ingenting. De enda verktygen jag hade var salami, kokt ägg, klosax och en väldigt intressant (enligt bernhard) hamsterbur ;) tips!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

#19 just den kliniken är känd för att klanta sig. Det är en irl varghund på närmare 80 kg. Hon är LIVRÄDD och klorna är rätt långa då vi helt enkelt inte får klippa. Men får prova olika godisar!
#20 hur har ni gått till väga för att träna bort det då? Vill ni ha lite tips är det bara att säga till :) Ligger kliniken i västra götaland?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)