När ser man hundens rätta jag?
Jag vet inte alls om jag lägger detta rätt nu och det var väldigt svårt att komma på en rubrik, men vi är iaf på väg att ev. bli foder åt en helt underbar hund. Vi har redan en papillon på snart 8 år som inte bryr sig så mycket om andra hundar, är väluppfostrad, men kan vara lite stressad ibland.
När den tilltänkta foderhunden var här i 2 veckor så kändes vår äldre hund lugnare. Han skällde inte när de hade tuggben framme, de drack ur samma vattenskål och allt var bara frid och fröjd. Nästan för bra för att vara sant. =)
Så nu undrar jag, hur lång tid tar det ungefär för en hund att bli bekväm med sin nya situation? Hoppas ni förstår hur jag menar.
Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com
Oj, det är nog väldigt individuellt, jag kan inte svara på det för svaret kan nästan va "med en gång till aldrig"
Tror dessutom, beroende på situationen det kan skifta Här hemma har jag fått se skiftande humör och växlingar mellan hundarna (tog oss an en vuxen omplacering ) och hon kände sig snabbt hemma vill jag lova Men hon har istället lugnat sig nu med tiden. Ja och sen pratar hundarna, ger varandra signaler som vi inte alltid uppfattar, och då kan spelreglerna snabbt ändras 😊
... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.
När vi utökade med hund nr 2 så tog det ca 2-3 dagar innan dem hade fått in en ny rutin. Efter 2 veckor var det som att han alltid funnits här, båda hundarna är så fästa vid varandra så dör oss blev det verkligen lyckat :) Hund nr 1 var ca 1,5 år när hund nr 2 flyttade hit. Hund nr 2 var 7 månader när han kom till oss från Tyskland.