Dålig andedräkt, Foderallergi utredning.
Hejsan alla!🙂
Jag har har en valp på snart 8 månader som går på Sund Hundmat Lamm sedan 2 veckor tillbaka.
Han har tidigare gått på Vom Valpefoder, men efter klåda, orolig mage och sen öroninflammation så misstänktes foderallergi och det byttes foder till nuvarande.
Han har hela tiden haft dålig andedräkt och nu med lamm så tycker jag att det har blivit ännu värre. Hans avföring är nu väldigt mörk 1-2 ggr per dag kan tilläggas.
Efter lite forskning på nätet så funderar jag på att tillsätta benmjöl för att se om det hjälper med tanke på den mörka avföringen?
Tips och idéer för att bota denna andedräkt under allergiutredningen tages tacksammt emot!🤫
Borstar du tänderna på hunden?
Kollade innehållet på detta och det står ingenting om kalciuminnehållet. Finns inga ben i blandningen, bara brosk. Står tillsatt vitaminer, men inget om kalcium.
Tillsätt du benmjöl, för en växande unghund behöver ha tillräckligt med kalcium. Var dock noga med dosering. Att hunden bajsar märkt beror dock inte på brist på kalcium, utan är pga att den äter mycket animalier/kött. Hundbajs ska vara mörk.
I övrigt kan jag rekommendera VoH utan lax - för det är mycket troligt att hunden reagerar på just lax - många hundar som reagerar på odlad lax och ska då inte ha dom sorter av VoH som innehåller det. Finns fler sorter utan lax.