Provisoriskt skvättskydd?
Ska passa tre hanhundar nu minst 1 dygn och vissa av dem har en tendens att skvätta inne. Kan man göra provisoriskt skvättskydd? Är i regel bara första timmarna/dygnet men ändå, är inte vidare kul att torka hundpiss. Blivit akut idag så ska hämta dem i eftermiddag.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
När jag tog över Yngve hade han också en tendens till skvätt. Köpte förvisso ett kisskydd men när det var i tvätten körde jag på gaslinda med en vanlig binda i :)
Råkade bli dubbelinlägg..
#1 Har ingen gasbinda eller liknande hemma tyvärr och lär de försöka dra väck eller på varandra 😕
Handduk kanske funkar? Hade det på min hane när han började läcka på nätterna (stora pölar) funkade finifnt
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
#4 Har små hundar. Vet inte hur man skulle fästa det? Hur fäste du det?
Vet inte om jag har någon slitochsläng heller kvar :/ Får kolla det.
#5 använde säkerhetsnål annars kan man ju alltid sy några stygn så den sitter
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
3# Om de drar av det från varandra är det nog kört oavsett.. :/ finns inget som sitter så hårt att de inte kan ta av det om de verkligen, verkligen vill. Är de inte vana med att ha kisskydd inne om de brukar pinka?
#6 Aha okej det har jag inga :/
#7 Nope de har aldrig skvättskydd. Är sällan de gör det hemma hos dem, är främst när de kommer iväg, nya lukter, sedan säkert markera pga att vi har hundar med.