Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 21885 ggr
[MikaelaR]
0

adaptil?

Har någon av er använt adaptil? hur har det funkat?`och varför använde ni det, i vilket syfte?

padfoot
0

Har tänkt använda det när jag ska resa med min hund nästa gång (han gillar inte att flyga). Ska försöka kombinera med Zylkene. Dock inte testat än så kan tyvärr inte säga vad det har för effekt på min hund.

[MikaelaR]
0

Vad är Zylkene?

Kitten86
0

Har testat adaptil spray på min åksjuka hund, som ett komplement till posivitets träning (till en början var det obehag i kombination av åksjuka), men upplevde aldrig någon skillnad av det tyvärr. Men har hört av väldigt många att huruvuda det fungerar eller inte, märkbart, är väldigt individuellt.

Zylkene beskrivs som ett kosttillskott med lugnande och stressdämpande effekt. Det är för behandling vid enstaka tillfällen.

-Aida-
0

Jag har provat adaptil som vägguttag och jag tror de funkade, märkte en stor skillnad i ensamträningen.

Lord Vulcan
1

Har aldrig provat adaptil. Men min åksjuka tik gav jag postafen. Funkar jättebra. 1 tablett till 20-25 kg hund.

Kitten86
0

Jag som också har en åksjuk hund, vad är postafen? Aldrig hört talas om…

Summerdogs
0

Jag använder adaptil spray för att Nicki är väldigt åksjuk. Den funkar mycket bra för Nicki. Får hon inte ha den i bilen lär hon spy.

Lord Vulcan
2

#6 Postafen är åksjuketabletter som köps på apoteket, receptfria. Min schäfervalp vägde ca 17kg så jag gav henne 1/2 tablett ca 5 dagar. Sen gav jag 1/4 tablett ca 5 dagar. Nu hoppar hon glatt in i bilen. Det gjorde hon redan dag 2. Innan dess fick jag lyfta in henne.

Kitten86
0

Något du fått tips av från veterinär eller nått?
Tänker mig eftersom det är humanmedicin egentligen… (vet att många går att använda även på hund men bra att veta)

taylor__lambert
0

Min veterinär rekommenderade postafen när jag frågade vad jag skulle göra när vi åkte tåg då min hund alltid kräktes endast under tåg turer, testade det och det hjälpte, men min hund är ganska känslig emot tabletter och han blev precis som jag brukar bli av den tabletten, extremt tjurig och vill inget annat än sova.

Men alla hundar är ju olika precis som människor.

Vad gäller adaptil hade vi det på hunddagis där det funkade på vissa och andra inte.

Min väninna hade adaptil till sin amstaff när han var valp då han stressade upp sig så mycket vid bilturer att han kräktes, det hjälpte inte på honom men nu efter något år så kräks han inte mer.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Lord Vulcan
3

#9 Ja det är tips från veterinär. Laborerar aldrig med mediciner utan expertråd. #10 Ja vissa blir trötta andra inte. Min påverkas inte alls.

taylor__lambert
0

#11 skönt det 🙂 jag slutade nästan på en gång då hunden vart så trött och grinig att han bet mig då och då, typ när vi skulle av, så höll den i sig till dagen efter, numera funkar det ju att åka tåg så det löste sig iaf

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Kitten86
0

Får rådfråga min veterinär angående Prostafen och kolla eventuell dos. Kan absolut vara värt att testa på min åksjuka kille!

Lord Vulcan
1

#13 Dosen är 1 tablett /20-25 kg hund. Jag ger 1/2 tablett till min 18-20 kg schäfer. Det räcker för henne.

Drömmis
0

Jag har testat Adaptil i vägguttag på min vovve nu när vi flyttade till lägenhet + att han då skiljdes från mammas hund samtidigt.

Tycker det fungerar väldigt bra! Hunden ligger mest och vilar inne utan några som helst tecken på oro/stress. Då bodde vi ändå ute på landet innan och det är en ung husky jag har. Så är väldigt nöjd med Adaptil.

[Empisen]
0

Jag körde med Adaptil (halsbandet) kombinerat med Zylkene under en period då dem sprängde berg utanför oss. 
Det underlättade absolut för honom. Paniken då han for under sängen och hyperventilerade försvann, visst var det fortfarande obehagligt för honom, men som sagt var, det underlättade mycket.