Förbaskade otur olycka när den är framme
Min son cyklade hem i söndags. När han är nästan hemma lossnar framhjulet(troligtvis sabotage sa cykelhandlaren) min son flyger minst en meter slår av sina två framtänder och skadar en tredje tand, han blir sydd med 5 styngd i hakan. Han ser ut som efter en boxningsmatch. Framtänderna är helt döda, de kommer att rotfylla och bygga upp nya sporadiskt. Sätta riktiga kronor när han är ca 20-25. Nu är han 14. Han hade hjälm jag är glad det inte kom en bil så han blev påkörd, jag försöker se det positiva dvs att han hade tur i oturen så att det inte känns allt för jobbigt. Har ni cyklar där hjulen kan lossas sätt stripes så måste de klippa av dem innan de kan lossa hjulen. lätt att se om stripsen är borta, tips av cykelhandlaren.

Har vart med om samma typ av sabotage där framhjulet på min cykel å dåvarande sambons bil var lossade. Då vi var på väg upp till mamma med bilen så lossna ena framdäcker då vi var mitt ute i bushen och bilen var ramsned men eftersom vi märkte att nått var fel så var vi på väg att stanna så det gick knappt i gångfart så vi klarade oss oskadda. Hade bara tur att vi upptäckt det och då jag skulle ta cykeln sen på kvällen så kollade jag alla skruvar å muttrar för säkerhetsskull å då var båda däcken lösa.
Kolla alltid skruvar/bulta/muttrar på era cyklar innan ni åker iväg!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Skrev precis en historia om när mina hjul var saboterade. Men allt försvann :(
Din pojke hade tur i oturen får man väl säga!
Hemskt att folk gör så 

Usch stackars grabb, och vad är det med folk som inte kan ge 17 i andras grejer…det där hade ju faktiskt kunnat sluta riktigt, riktigt illa. Och just sabotage på cyklar och mopeder på skolgårdar verkar vara väldigt vanligt nu, så tydligen lär man lära sina barn hur dom ska gå igenom sina grejor innan dom far iväg…totalt sanslöst hur det blivit…
Hur sjutton tänker man när man sabboterar någon annans hjul så?! Förstår inte folk att det kan gå riktigt illa 

Men herregud! Vilken tur i oturen att han inte skadade sig mer iaf. Men inte skoj med framtänderna. Vad är det för ungar som gör sånt. Kan dom inte ens tänka framåt på konsekvenserna?

Det där med tänderna är absolut inte kul, min grabb höll på med sina framtänder från det att han var 17 tills han var 23, det var operationer och gud vet vad. Han slog ut sina tänder när han var 13 år, nu sitter tänderna med titanstift tror jag det heter och han är jättefin i munnen….
Krama om grabben och hälsa att han ska krya på sig…
V-lang: Titanskruvar menar du va? Jag fick sånna, men tyvärr växte de inte fast. Och smärtan jag kände då de kom på det, var INTE att leka med :/

Japp så hette det, usch vad hemskt…tur att Niklas klarat sig från det, han är så fin i munnen nu…en riktig snygging