Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1610 ggr
sagat
3

bråkar är det normalt?

Nu har jag tagit hem min andra hund, min hund sen innan är svartsjuk och den nya försöker känna sig hemma. Den nya morrar och visar tänderna om han är i närheten av godis,ben,mat,leksaker och min tidigare gömmar sig bakom mig men hon morrar på honom när han försöker ta kontakt med mig.. är detta normalt? Kommer det vara så helatiden eller blir det bättre ?

Lathundarna
0

Båda behöver acklimatisera sig, ge dem tid. Så länge kan du sära på dem vid måltid, när de ska få tuggben och plocka undan så att varken ben eller leksaker ligger framme som bråkstartare. Visst är det normalt att en hund som aldrig haft konkurrens i sitt hem kan få resursförsvar, men min erfarenhet är att om man ser till så att det aldrig behöver tjuras över mat, tuggben och annat samt ger båda egentid brukar det lösa sig ganska fort.

sagat
0

Okej :)

sagat
0

Nu vågar min tik inte vara nära han när det ligger en leksak eller ben brevid honom och knappt när det inte finns nåt sånt.. hon är inte lika mysig heller .. ska jag lämna tillbaka honom?

Saffran0Spice
0

Hur länge har du haft hund nr 2 och hur introducerade du dem?

Wellcraft
0

Du får ha tålamod, hundarna känner inte varandra ännu. Det är inte naturligt för hundar att plötsligt sättas ihop med en främling.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Lord Vulcan
2

Va noga med att den äldre är trygg och får göra saker först. Mat, godis, ben, ut/in genom dörren osv först. Valpen kommer nr 2. Har funkat bra för mej.