Toalett- drickande :)))
I det roliga bildlek kom frågan om en hund som dricker i toalettstolen.
men inget napp!
Är det bara jag o min dotter som har haft hundar med det äckliga beteendet?? De lärde nog varandra.
Alfons har dock ej kommit på den dumma tanken än.
Lusse dricker ur toastolen om man lämnar den öppen, så kommer det folk hit så måste vi be dem stänga toalocket om dem går på toa, annars kommer hunden o dricker.. han har även vart på avloppet o druckit ett par ggr me, toaborsten är god med… hundar kan vara riktigt äckliga ibland
=D
Kiwi dricker inte från toaletten såvida inte någon spolar, då blir hon jätte nyfiken och hoppar upp, stoppar ner huvudet och dricker. Toaborsten gillar hon också!
inte hugo men mina katter:P
Ganska vanligt. OCh egentligen, djuren har rätt. Var någonstans finns det kallare, friskare vatten än i toastolen? Under förutsättning att det ine finns några kemikalier där, och att toan är ren och fin. Jag har samma problem här, med katt, men han får inte. Helt enkelt av den åsikten att jag som människa tycker det är äckligt. MEn sätt dig in i djurens pespektiv, så förstår du!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Mexx har aldrig druckit, men de gånger han har vart in i badrummet och toastolen stått öppen har han tittat ner i den..;)
#4 Det finns minst lika kallt och friskt vatten i vattenskålen här hemma, eftersom Mexx inte dricker om det inte är helt nybytt.. Han ställer sig och tittar på vattenskålen tills man byter vattnet. Det hjälper inte om man bytte 10 minuter tidigare, han ska se när man gör det. :P Kräsen hund.. Suck.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Handfatet dricker Kiwi gärna ur, likaså duschen.
#6 Quila tycker bättre om duschen och Abbas ska inte alls lära Kicki något :)

*putt*
Skorpan når inte upp men om hon kunde skulle hon med all säkerhet dricka…och då allra helst efter hon varit ut i landen och rénsat bort lite kattskit 
Vår Airedaleterrier Bessie ville inte ha vatten i skål. Hon gick till badrummet och skällde tills vi satte på kranen åt henne. Där kunde hon ha tassarna på handfatet och dricka direkt från kranen. :) Mycket smart hund den där…
du får köpa en pall till skorpan lotta =D

Saga dricker i duschar, som duschen hos min mammas kompis
…men hon når nog inte upp till toan, som tur är
…men hon dricker lite överallt där det finns vatten, som vattenpölar och på stranden och sånt…

sååååååååånt slipper jag!

Diva, vår lilla råtta hoppar upp på toastolen och sedan till handfatet när hon vill ha vatten.
Det kan du lära Smulan ju Lotta *L*

Jodå nog har man haft toalettdrickandes hundar allt.
Dock har toaletten fått en konkurrent nu. Illrarnas vattenfontän. Dock är den liiite liten för två så stora hundar. Åker väl på att köpa en stor sådan till vovvarna också då de så klart visar att det vattnet är överlägset godare än till och med toavattnet :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
vattenfontäner brukar vara poppis =)
Hmm mina hundar går automatiskt inte in på toa, inget jag har förbjudit dom eller så men dom gör det bara inte. Tror Joxa kanske har följt med in 2-3ggr när jag har lockat på henne (hehe på fyllan är det ju trevligt med sällskap på toan) xD
hahaha ja hellre tvättstället en toaletten….Men Nicki hon dricker faktiskt vatten ut sin skål, smart hund va??? ;)

Skål?
Hur menar du då? 
?#19 vad har du för nicki lOTTA
Vadå nicki Malin…hohoooo, jag menar ju att jag säger till Nicki din lilla sarkastiska snoris 
En skål är en sån sak som står på golvet och oftas bredvid skålen med mat *ASG*
jaha haha ja fattade som att du pratade om en annan nicki som drack ur sin skål =D
fast du Nicki kanske också har en skål o dricker ur =D hehehe
Det har hon garanterat…hennes råtta dricker ju ur tvättstället och vargen ur toaletten, nån måste ju dricka ur skålen också 
haha ja just ja, jag har druckit ur Lusses vattenskål en gång, men bara om den är nytvättad, annars e den så slaimig =)
Men MALIN!!! Så kan man väl inte göra eller var det dagen efter?
haha nej inte dagen efter, hällde upp vatten till honom o blev törstig när jag såg det kalla goda vattnet så jag tog en slurk =D
Hahaha du är rolig du…stackars Lusse matte tar till och med vattnet av honom, nästa gång är det väl benet *ASG*
haha har smakat på hans godisar men inte så gott, levergodis är inte att rekomendera =D
Åhhh fyyy vad äckligt…Malin då skärp dig =)
De flesta djur dricker hellre vatten som inte står stilla. Så de gör i naturen, våra hundar dricker ur bidén. de ställer sig å glor på en tills man sätter på den, den e i lagom högd med :)
Men varning för hundar som dricker ur toaletten, om ni nån gång har ner WC anka tex, se till att hunden inte kommer åt! För det smakar sött! Vår taxblandning fick i sig det och allting i hans kropp slogs ut, han blev förlamad, blind, och kunde inte behålla nått han ätit eller druckit. Var inget annat att göra än att avliva honom.
#30 ja d va inte så gott =)
#31 fy vad hemskt.. =/
Ja, men många gånger, så står det på hundmat o kattmat, ny ännu godare smak…..Vem har testat? Hundar kan u inte prata….. Inte katter heller… Men jag smakade just på hundmat som skulle ha godare smak. Tyckte inte det var speciellt gott. Smakade som osaltat knäckebröd…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....