Hundar iFokus

Hundar

Etikett: raser
Läst 2682 ggr
taylor__lambert
4

Till er som söker hund

För er som inte riktigt vet vad ni vill ha för ras så finns det en sida där ni kan göra ett test, själv tycker jag att testet träffar helt rätt varje gång, observera att texten står på Norska, men det kan man oftast lätt förstå. 🙂

http://www.canis.se/oppdretter/rasevelger.php

6 Snabbar frågor är allt som krävs

Den ger en tips på raser som troligen skulle passa det du är inställd på dessutom när man klickar på rasen får du upp

Strl:

Aktivitetsbehov

Pälslängd

Behov av pälsvård

Allergivänlig

Generell beskrivning
Historik
Och även hur hunden är nu.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Ambrose
0

Den funkade ju riktigt bra. Inte ofta man hittar rasväljare som föreslår brukshundar ^^

Jag fick dessa, så det stämmer perfekt!

Belgisk fårehund, Groenendael
Belgisk fårehund, Malinois
Belgisk fårehund, Tervueren
Dobermann
Rottweiler
Schäferhund

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Ellen89
0

Amerikansk cocker spaniel
Australsk kelpie
Nova scotia duck tolling retriever
Shetland sheepdog

Vart mina! Det flesta skulle nog passa, men ska nog ha Aussie iaf :)

[Nalle-]
0

Har försökt mig på det där testet förr men får aldrig upp några raser, verkar vara för kräsen? 😉

Levijo
0

Tycker man får jättekonstiga förslag. Speciellt om man inte är säker på vad man vill göra med hunden

Perly
1

Ville endast ha korthårig, enda rasförslaget var Schäfer, sist jag kolla så var de ej korthåriga. 😐

Alltid Oavsett

JoannaLi
1

#5 Jag ville också ha endast korthåriga, fick schäfer, samojed och australian shepherd. Hmm… Vi verkar ha olika definitioner på korthårig? :D

taylor__lambert
0

Ja är man riktigt kräsen finner den sällan hundar åt en tyvärr, de brukar helst vilja att man har en vision vad man kan tänka sig pröva med hunden.

Testet är ju inte helt perfekt, men man får ju liksom en liten ide vad man kanske skulle passa tillsammans, sen kan man även se på raser som är liknande inom samma rasgrupp om man pallar kolla upp det.

Har man bara kanske svarat på 3 frågor kan man även klicka i att man vill se de hundar de redan valt ut åt en och se om man är alldeles för kräsen av sig 😛

Perly
2

#6 Haha, tror det, vem vet norrmän kanske har någon tvärtomskala där "kort" motsvara svenska "lång" 🤔😃

Alltid Oavsett

taylor__lambert
1

#8 hahah ja man vet ju aldrig 😂

Sugar Mist
1

Tvivlar på att groenendal är något vidare vallningsmaterial :P

-

Ambrose
0

De olika frågorna kanske är värda olika mycket, och om man då är kräsen så kan quizet "tycka " att t.ex. pälslängd är en mindre viktig detalj i sammanhanget :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

[Bizzie]
0

Med bakgrund av upplysningarna du har gett vill vi föreslå följande raser: AkitaAlaskan HuskyAmerican AkitaAmerikansk cocker spanielAmerikansk vannspanielAnatolsk gjeterhundAppenzeller sennenhundBasset fauve de bretagneBeagleBeauceronBerner sennenhundBorder terrierCanaanhundClumber spanielCocker spanielCurly coated retrieverDachshund langhåretDachshund strihåretEngelsk springer spanielFaraohundField spanielFinsk lapphundFlat coated retrieverFox terrier glatthåretGolden retrieverGriffon d´arret à poil dur/korthalsGrosser münsterländerGrosser schweizer sennenhundIrsk terrierIslandsk fårehundJack Russel TerrierKromfohrländerLabrador retrieverLapsk vallhundNorsk buhundNova scotia duck tolling retrieverParson russell terrierPetit basset griffon vendeenPicardSchäferhundShibaSvensk hvit elghundUngarsk vizsla korthåretVorstehhund strihåretVästgøtaspetsWelsh terrierØsteriksk pinscher

nlinds
0

Vill inte ha någon av raserna som sidan föreslog, och tycker inte dom passar mig för fem öre :P . 

Med bakgrund av upplysningarna du har gett vill vi föreslå följande raser:

Akita
American Akita
Amerikansk bulldog
Cane corso
Grosser schweizer sennenhund
Rhodesian ridgeback

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Saffran0Spice
0

Fyllde i flera alternativ på alla frågor, men fick inga raser öht🤦‍♂️

Misarn
0

Joda, fick Hovawart som vi väntar ev valp på men dom alla andra raserna går bort.