Behöver råd!
Jag skulle behöva lite råd! Min lille dvärgpinscher hane är sjuk! Han är 3 år och 8 månader. Vi var hos veterinären igår och hon misstänkte att han hade noskvalster. Han är väldigt pigg för övrigt, men han låter väldigt rosslig i halsen och det blir värre när han blir exalterad och aktiv. Veterinären skrev ut 2 mediciner, Stronghold och Rimadyl. Så han fick det igår när vi kom hem. Av Rimadyl blev han väldigt slö och trött, Av Stronghold kunde det låta värre sa veterinären, och det gör det verkligen! Nu låter han hela tiden och jag tycker så synd om honom! Jag har bytt ut koppel mot en sele, så det inte trycker på hans hals när vi är ute. Vad ska man göra mer för att underlätta för honom? Vila vet jag att han ska göra. Men hur länge kommer han låta såhär och vad har ni gjort för era hundar? Mvh, Emelie.
Mvh, Emelie 
Skrev veterinären ut Rimadyl för noskvalster ??? Rimadyl är starkt smärtstillande och noskvalster gör inte ont - märklig veterinär (ursäkta, men det är märkligt). Vore jag dig så skulle jag strunta i Rimadylen, för biverkningarna är värre än vad den kan hjälpa till med hos din hund. Eller sa veterinären att hunden fick Rimadyol för ev ont i halsen av annan orsak ?
En del småhundar kan ha lite mjuk gom/gomsegel och det kan ge lite snarkande ljud. För noskvalster brukar symptomen vara bakåtvända nysningar och inte rosslingar. Tonsillit/halsinfektion är en annan orsak (som halsfluss)
Veterinären skrev ut Rimadyl för det var antiinflammatoriskt. Hon sa noskvalster för han hade de symtomen. blev det inte bättre under helgen så skulle vi komma tillbaka.
Mvh, Emelie 
Prova att ge bisolvon, barndosering om han är rosslig.