Skonkost - När märka skillnad?
Nita har varit väldigt lös i magen sedan Måndag kväll så nu går hon på skonkost (små portioner av kokt kyckling och överkokt ris utblandat med mycket vatten). Jag började med detta igår kväll. När bör jag märka någon skillnad i hennes avföring?
Hon är inte speciellt allmänpåverkad utan pigg samt något uttråkad för att jag tvingar henne att vila. Jag håller koll så hon inte blir uttorkad, men om skonkosten inte hjälper så åker vi till vet. Hon får även Prokilin eller vad det heter.
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Ingen? :s
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Med prokolin tycker jag att man brukar märka skillnad med en gång och att det ofta är bra efter en eller två dagar.
Har man låtit hunden fasta ett dygn brukar det märkas att magen ser bättre ut redan vid första avföringen efter första måltiden med skonkost.
Throw me to the wolves and i will return leading the pack.
Blogg: Johannaelander.myshoroom.se
Jag märkte skillnad ganska omgående vad jag minns. Kändes som han hade tömt tarmen när han var lös och sen att skonkosten tog ganska normal tid på sig genom tarmen. Så det blev ju något dygn när han inte hade särskilt mycket avföring.
Jag var tvungen att använda canikur och skonkost från vetrinär, blötmat alltså. Då blev han bra när hans mage var så pass bra:) Ler aär bättre än tabletter också:)
Hälsningar
Fredrika
Du kan testa morotspuré om det inte blir bättre :) Jag upplever det som att det tar ca 1 dygn med fisk och ris som jag ger, borde väl vara liknande med kyckling istället.
Kennel Flatian's 
http://flatians.weebly.com