Hundar iFokus

Hundar

Etikett: skaffa-hund
Läst 2573 ggr
Fanny92
1

Hur hade ni råd med inköp?

Ja, som rubriken säger Hur hade ni råd att köpa hunden?
Har ni lånat pengar, sparat, sålt saker?

Hildgrim
0

Mitt hundköp kom lite hastigt och oplanerat. Men hade pengar sparade så det var inga problem. :)

nadilda
1

Jag har sparat och jobbar extra som gymnastiktränare 🙂

Levijo
4

Jag tog pengar som egentligen skulle gå till körkort 😂

Gladasvampen
0

Vi hade sparat i två/tre år :)

Catta-
0

Jag hade heltidsjobb så jag sparade ihop på några månader :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Majken!
4

Sålde en annan hund för att ha råd med den nya.

Wellcraft
0

Hade på sparkontot

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

MsSofieG
0

Sparade pengar :)

[Alicez]
0

Jag sparade en del och sålde crossen.

Ambrose
0

Bra betalt sommarjobb :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

vallhund
8

Jag arbetar heltid o det kommer in mer pengar än jag gör av med så inköpskostnad är inget jag behöver spara för.

Jag har dessutom en buffert för oväntade utgifter. Senast förra veckan rasslade det in en faktura på dryga 3700 kr för veterinärvård inklusive en natt på klinik pga att hunden lyckats forcera skafferidörren o smält i sig kakao, vetemjöl o socker.

Ser till att ha minst 7 veckor semester/komp för att vara hemma med valpen + att ha någon vecka kvar för "vård av sjuk hund."

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

SuperLimm
2

Jag bodde hos mamma och gjorde i princip inte av med några pengar alls så jag sparade det mesta jag tjänade dom gånger jag jobbade. Hoppade runt på lite olika timjobb då.

Till nästa hund kommer jag spara pengar och jobba lite extra så jag kan spara lite extra. Har man djur måste man ha en buffert för oväntade utgifter så det är bra att ha sparat det dubbla mot vad hunden kostar att köpa.

Mvh Linn

Wenniz
0

Min egna hund sparade jag själv, den andra hunden är mammas så hon har betalat för den men det är jag som tränar hunden. :) Nästa hund som blir förmodligen i vår/sommar har jag sparat/jobbat ihop pengar till. :)

• Nederlandse Kooikerhondje -
lisa90
0

Min hund lånade jag pengar av mina föräldrar för att köpa och betalade av på några månader. Nästa hund (som förhoppningsvis flyttar in nästa år) har jag sparat ihop till från jobb. Har dessutom lyckats spara ihop till ett ganska rejält veterinärkonto :)

fridarebecka
1

Vi behövde inte heller spara då vi köpte vår hund, då hade vi båda heltidsjobb. Däremot sparade vi ihop ett ordentligt nödfallskonto till eventuella veterinärräkningar👍

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
[Forest]
2

Behövde inte spara pengar utan fick enkelt avstå från onödiga andra köp den månaden samt avstå från spara pengar den månaden, betala inte fullpris för Donna då hon har en "defekt".

Paxxa
0

Fick ut pengar på min försäkring, där ca 10% av pengarna gick till inköp av hund.

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

Ronja&Ila
0

Fast jobb samt undansparat!:)

Grace2009
0

Jag har ingen hund än, men jag lägger undan överskottet av min inkomst på ett sparkonto varje månad, så en del av de pengarna kommer att gå till inköpet av hunden i framtiden.

FjantYoda
1

Fick en fin slutlön då jag blev uppsagd, började jobba igen några månader senare så fick lite "valpledigt"

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Turast
1

Sommarjobb

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Agda
0

Jobbade en del + hade lite fonder som jag sålde.

Nalidja
2

Jag och sambon jobbade i flera år, när vi sen slutade jobba och började studera passade en valp bra och då hade vi sparade pengar.

DuBetMig
0

Jobbade skiten av mig i juni i år, fick nästan dubbel lön så då passade jag på med mitt inköp av hund + massvis av hundprylar ;)

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

[Nalle-]
0

Jag skaffade min hund sommaren jag tog studenten, jobbade hela sommarlovet året innan och extrajobbade under hösten för att ha pengar till valp och allt vad det kostar

Ralktad
0

Lån.

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

Dumpuck
0

Planering och därefter sparande.

Belimas
0

Sparade under några månader tills jag hade tillräckligt till inköpspriset och lite till.

tjoopa
0

Sparade undan pengar till den första :) Den andra är jag fodervärd åt och har inte betalat hela köpesumman för, var dock med och betalade för att importera honom. Både sambon och jag jobbar så vi har utrymme för oväntade utgifter + att vi brukar lägga undan en summa varje månad att ha "när något händer" (bil, veterinär osv)

Misarn
1

Vi jobbade/jobbar och spar undan varje månad i ett sparkonto inte bara till tjejerna utan rent allmänt, man vet aldrig vad som händer i livet då man behöver extra pengar, och då är det alltid bra med ett sparkonto. Sen när vi hade bestämt tillökning sparade vi såklart undan extra :-)

LuLeLo
0

Jag sparade till halva beloppet ungefär ett halvår innan hundköpet till båda hundarna. Mamma betalade resten.

Tass Josephine