Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 2454 ggr
wingren
1

Drömmer mycket/ofta

Tycker min hund drömmer mycket/ofta, är det vanligt? Nu har jag svårt att säga hur ofta dels eftersom jag jobbar mycket natt/skift och dels för jag har uselt minne. Sedan jag lade mig i sängen för två timmar sedan har han iaf garanterat drömt två gånger. Första gången var när han låg på golvet vid fotändan av sängen och började skälla, jag kollade förvånat på honom och sa "tyst" varpå jag såg att han "vaknade till". Direkt efter det sprang han fram till mig och klev upp i sängen och skulle ligga på mig, kan det ha varit en mardröm? Han var inte alls som vanligt :s
Nu för en stund sedan "sprang" han med benen och lät lite. Hur bör man göra när hunden drömmer? Är det bra/dåligt? Hur ofta drömmer din hund och hur märker du det? Tycker det många gånger är rent ut sagt obehagligt när han drömmer, ofta han gnyr och låter ledsen :/ Får dåligt samvete och tror att jag gjort något dumt/fel som gör att han drömmer jobbigt :( *nojjig matte*

Skulle vara skönt att bolla lite med andra i ämnet iaf, tack för svar.

Ambrose
0

Min 7 månaders drömmer minst en gång nästan varje gång hon sover. Märker det på att hon springer, rycker,  gnäller, skäller, morrar, ylar, dricker, eller när hon var liten.. diar.. inget konstigt med det och hon får sova vidare. Hon är en väldigt trygg och balanserad hund så jag ser inte drömmar som tecken på något speciellt :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

taylor__lambert
0

Min cocker låter väldigt mycket tyckte jag till en början, snarkar högt, skäller, morrar högt, tills det att jag vart dagmamma åt en amstaff, han låter som om någon plågar honom rejält i hans drömmar, kan inte fatta vad det är han drömmer om. De få gånger han drömmer lugna drömmar blir jag överlycklig men det händer bara en gång varannan vecka, och han sover MYCKET när han är här.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta