Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1261 ggr
Ambrose
1

Positiva tråden - December

Här kan ni skriva allt som går super just nu. Kanske har ni haft problem som äntligen börjar lösa sig, eller så har ni bara haft en speciellt bra dag! Nita och jag har äntligen kört skydd med träningsgruppen idag efter 1 månad uppehåll och hon var helt fantastisk! Enligt vår tränare så "Har hon ett perfekt bett och ligger minst 6 månader före i utvecklingen jämfört med normala hundar"… så nu läggs bitövningarna på hyllan, för vi kan inte förbättra det som redan är perfekt. Istället ska vi börja med rondering och lydnad och använda betten som externbelöning :)))

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

fridarebecka
1

Skrev som #1 i negativa tråden om min frustration över att min unghund är så himla ofokuserad på mig, MEN, vi har även hittat en ny hobby tillsammans, nämligen barmarksdrag(löpning för tillfället). Han är så himla mycket mer fokuserad under en löptur än vad han är under en promenad, han går även in för sitt jobb med att dra och det märks att han gillar det(även om han ibland måste tvärstanna för en kissfläck) och det gör jag med. Nu väntar vi in snön och sen åker skidorna på! 😃

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
LinaK
0

Positivt är att jag jobbar min sista jobbnatt för helgen nu sen är jag ledig fram till Torsdag. Det blir lite julpyssel i veckan och bakning. Sen en hel del skogspromenader med mina älskade grabbar.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

drika
0

Positivt hos oss denna vecka är  att jag fått jobb och att träningen går bra (lydnad) just nu med sötisen:)

Hälsningar

Fredrika

Turast
0

Jag älskar min underbara långnos till hund! 😍❤️🥳

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

LuLeLo
0

Snart snart snart är det jullov! Och då äntligen ska det tränas hund!!!

Tass Josephine

IngridSvensson
0

Jag är snart färdigutbildad förskollärare. Sen är jag väldigt lycklig över hur fin kontakt min hund och jag har i rallymixen! :)

Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Cahira
0

Jag verkligen älskar bildtrådarna för vardera grupp! Helt underbar idé! 🏆

Och SJUKT positivt är att min normalt mörkrädda unghund vågar gå ut och kissa/bajsa när det är mörkt nu! ✨ (det var på tiden!)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
0

Och min rescue är mindre rädd att vara inomhus! 🥳 Två års arbete. Rescues är verkligen ett tålamodspel ibland. Nu är det bara rumsrenheten. I första hemmet var han bannlyst från att vara inomhus så han har aldrig blivit tränad på att bli rumsren och när man är rädd för att vara inomhus så är det inte så lätt.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Sugar Mist
0

En vecka tills jag får träffa mitt älskade fluff, vad jag saknar honom..!

-

thea_thea
0

Jag vågar äntligen ha Miko lös! Han är jätteduktig men jag har bara inte vågat förut.

Ambrose
3

Nita har alltid varit en väldigt tyst hund, men för några dagar sedan började jag försöka klicka in skall. (Hon har tidigare skällt 4 gånger i sitt liv). I början var det små tysta gnäll, sedan högre gnäll.. och idag kom det ett skall! Hög som tusan och då insåg jag att jag kanske inte bör träna skall kl 22 på kvällen längre ;)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se