Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1089 ggr
Novelia
0

Markerar inne

Min 6 månaders hanhund har sen några veckor tillbaka börjar lyfta på benet inomhus, på jobbet och hos andra. Aldrig hemma. Jag behöver nu alla tips jag kan få för att avbryta detta beteende. Kastrering är en allra sista utväg. Vi har lite slut på idéer här hemma. Någon med liknande problem som fått bukt med det får gärna tipsa hur ni gick tillväga :)

I have no sympathy for people without empathy

vallhund
0

På vilket sätt skulle kastrering hjälpa?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Novelia
0

Jag vet att det är något som många rekommenderar. Men det är inte den diskussionen jag vill föra i den här tråden.

[Forest]
2

Här får du lite tips av mig. 

När du ska gå in så ska han vara väl rastad. ha på dig jackan då du redan efter 10 sekunder till 1 mint ut ska ta ut han ingen får låta han markera ute. Att köpa skvättskydd kan vara med till stor hjälp, men även att du inte låter han ströva fritt. Ha stenkoll på han och distrahera honom  när han tänkt kissa inne (höj rösten,klappa händerna eller vad du vill), ut snabbt belöna att han kissar ute med säga bra. Sen kan det vara bra att man tar ut han oftare när man är borta låt inte tiden dra i väg utan kanske ut efter 1 h o 30 min isf 4 h mellan rastningarna.

LinaK
1

Min ena hane hade en period då han markerade inomhus, främst hos andra då. Kan säga att det ger med sig oftast, jag gick ut med honom ofta och gick aldrig in innan han hade kissat några gånger. När vi var på besök använde jag skvättskydd på honom. Men som sagt så försvann detta efter en tid och nu har vi aldrig problem med detta.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Novelia
0

#3 tack för tipsen!! :) #4 hoppas verkligen att det ger med sig även här. Jag har bokat tid hos en väldigt bra hundinstruktör som jag hoppas ska kunna vägleda mig lite i det här.

Novelia
0

Finns det inga fler som har haft samma problem?

[Forest]
2

6 jag vet många som har haft detta problem även med tikar, men som vid 1 års ålder vart rumsrena även borta. Så tror inte det är så ovanligt, bara kämpa på. Håller tummarna för er 🙂

lisa90
0

Jag har haft samma problem under en kort period, det gick över av sig självt. Jag rastade ordentligt innan, han fick ha skvättskydd och såg jag att han var "på g" distraherade jag honom.