Ni med nakenhund
Var köper ni era vinteroveraller?
Ja det är klart att det kan gälla andra raser med, men just naken hundar behöver man verkligen kläder till.
Och inte bra överaller för den delen, andra kläder också!
Mvh
finns bra på Hööks, annars är de bästa som man gör själv tycker jag personligen - man kan ju helt individanpassa på det sättet =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
1# Ja, jag har beställt lite från AM design. Hon är jätteduktig och syr efter mått som jag ger henne.
Men är det enkelt att så själv? Jag skulle så gärna vilja prova! =)
Det finns enkla mönster att följa på nätet och att köpa.
Går du in på Djurpyssel.Ifokus så finns en tråd med gratismönster under kategorin Till Hund =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
3# Tack så hemskt mycket för tipset, ska genast kika!
Jag gav upp med att försöka hitta overaller till min nakenhund. Dom är alltid väldigt stora i kroppen och har på tok för korta ben. Istället köpte jag en symaskin och lärde mig sy egna. :) Men vill man inte det finns det duktigt folk som syr på beställning. :)
En annan grej som är tråkig med fabrikstillverkade overaller är att dom alltid är unisex, alltså ska passa både hanar och tikar. Därför har dom alltid ett stort hål under magen och mellan bakbenen för att hanarna ska kunna kissa. Jag med tik känner att det inte finns någon anledning varför overallerna till henne ska vara så öppna. Det räcker ju med ett litet hål mellan snippan och svansen. :P Varför ska det dra kallt vid magen i onödan?
Unisex modellen verkar förresten inte så rolig för hanarna heller. Kan inte vara så kul att gå runt med helt nakna juveler när det är minusgrader ute? Jag har sett folk sy pungskydd till sina hanar. :) Deras overaller brukar istället ha två hål, en för snoppen och en för baken.
#5 kan du inte länka en bild på en sådan overall? (med två hål för hane)
vore spännande att se en sån XD

#7 Hmm, får känslan att det skulle bli ned kissat direkt med en sådan på min kille XD
Din hund har ju ändå lite mer päls än en nakenhund. Jag har än så länge enbart sett denna lösning användas på nakenhundar. :)
sant, fast just den biten av min hund är just naken ^^
Men han skulle garanterat kissa i overallen om han hade en sådan, men det är pga hans komplexa kroppsutformning hahaha
Är han mycket mer komplex än dessa hundarna då? PSPP är ju rätt vinthundslika tycker jag. :) Hon säger dock att hon måste tvätta overallerna ofta.
#11 nä det är han väl inte egentligen, det är bara att ha inte har ''alla hästar hemma'' och siktar dåligt när han pinkar.
Så han kissar även på sig själv utan kläder -.-'
Ingen som har någon som har en hemsida eller kanske kan länka till någon som syr hundkläder?
Än så länge så har jag inte tillgång till symaskin så då blir de till att köpa, men jag tycker allt att hurtta är för dyrt när det är nytt. och det är ofta det händer att de inte passar.