Varför skaffar man hund...
…när man ändå inte orkar ut och gå med den ?
Varje dag på samma tider, på morgonen och vid 1, ser jag samma människor med sina hundar ståendes/sittandes på bänkarna i rastgården jag passerar varje dag till och från sonens skola.
Det är inga små hundar de har eller hundar av ras som kanske inte kräver lika mycket motion…nä, stora jakthundar och andra stora raser som kräver sin motion för att må bra.
Det kanske är skillnad på små hundar av ras som inte behöver timlånga promenader men även dom behöver (och säkert vill) se annat än rastgårdens insida.
Skaffar man inte hund för dels sällskapet, kamratskapet och motionens skull (även små hundar får man motion av) ?
Den dagen jag köper hund är det ju för dessa egenskaperna..inte för att sitta och häcka på en bänk i rastgården !
Hoppas dessa hundarna får bättre omtanke och omvårdnad hemma iaf !
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
jag köpte min hund för sällskapet och kamratskapen.eftersom veterinären o en kille sagt till mig att jag inte ska motionera min hund så mycket så behöver inte jag gå flera timmar om dagen med kira.hon behöver träna huvet och inte kroppen.men visst tar vi en promenad ibland.inte skulle jag gå å sätta mig på en parkbänk precis.
mvh anna

Vi har lite taskigt om rastgårdar och parkbänkar där jag bor. Men vist brukar vi kunna avsluta promenixen med en fika utanför stallet. Sååå mysigt att bara sitta och vara och titta på hundarna när de far omkring.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jo men det är ju skillnad ;o)
Era hundar får iaf den motion dom behöver vilket jag betvivlar att de jag har sett får. Jag kan inte tänka mig att deras hussar och mattar gladeligen sitter 1-2 timmar och tittar medans hunden rastar sig.
Mvh CBA

haha, det är ju det man aldrig vet. Vad som händer när man inte ser. De kanske börjar eller avslutar sina pass i rastgården, eller så är det enda stället de får vara på. Vilket jag kan hålla med om låter som ett tråkigt liv;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#4 Nja med tanke på hur deras hussar och mattar ser ut i övrigt tvivlar jag på att de har tagit en vända i motionsspåret innan *skratt*
Det är med ciggen i mungipan och träskor de står i rasthagen (en iaf)….det är bara papiljotterna som fattas ;o)
Vi har massor av naturområden i den direkta närmiljön så brist på den vara kan de inte skylla på.