Ni med hund och katt
Hur gör ni med kattlådorna? Jag har öppna lådor utan tak då mina katter är kräsna och inte går på lådan med taket på. Hur gör ni för att hunden inte ska vara där och gräva/äta? Händer att det är bajs i hela lägenheten när hunden sätter fart..
Sätt gränser för var hunden inte får vara, svårare än så är det inte!
I'm out 
Har tyvärr ingen lösning på problemet, men följer gärna tråden, då jag har samma problem hemma med mina hundar…
Vi tog hunden på bar gärning och "fyade", sen har han inte gjort om det.
Vi "fyade" också när hon gjorde så som valp, alltså inget extremt, mer "fyy, så gör man inte" sen inget mer mwd det. Eller så avledde vi med något annat, en leksak eller något. Gick över ganska snabbt :)
Jag hade en babygrind in till badrummet när jag hade en hund som var "partiellt döv".
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag använde kompostgaller och gjorde en glugg så katterna kunde komma och gå som de ville, så hunden lärde sig tillslut att strunt i kattlådan då man aldrig kom dit.
Sedan testade jag att ta bort gallren och jag har bara fått säga till ett par gånger sedan dess. Han lärde sig helt enkelt att det är ett no no =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Jag delade ett kompostgaller på mitten till badrummet så både vi och katterna kunde gå över det när vovven var liten för då var kattlådan intressant! Nu låter han bli den, för han vet att han inte får så nu behövs inget kompostgaller 🙂
#6 Smart! ☝️
I'm out 
Jag har också babygrind till badrummet. :) Man får lyfta benen men det är bra träning. 😛
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Jag har inte det problemet men in förra hund grävde ner sina ben i kattlådan!

jagh ar ju tur att ha katter som tycker det är OK med låda med tak. har helt enkelt vänt lådan in i ett hörn bakom tvättmaskinen med ett mellanrum mellan öppningen och väggen så katterna kommer in och ut. de klättrar över lådan och in. jag är så glad att jag har världens enklaste katter som accepterar typ allt.
Har också funderat på detta!
Har just nu en vuxen hund hemma som är väldigt lydig och kattvan sen tidigare så hon är inte intresserad av kattlådorna. Men den blivande valpen kommer säkert att vara det…
#0 Jag kommer köra med mycket fyande och ev kompostgaller när jag blir med valp. Många valpar lär sig väldigt fort vad dom får och inte får göra men man får passa dom ändå. Lycka till!
Kan säga att vi har kattlåda med tak och lucka men hon sticker in huvudet där ändå, hopplöst :).
Köpte "Hol" på IKEA och sågade upp ett lagom stort hål i ena hörnet. Blir stort och luftigt för katten och lådan försvinner i inredningen. Med en bra matta i botten stannar i princip all sand kvar i hol-möblen.
#13 Varför skall du fya mycket? Ja du kan fya dig själv för att ha utsatt valpen för möjligheten att göra fel. Beröm istället när den gör rätt o läs på om shaping.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
TS har ju uppenbarligen misslyckats, hen skulle omplacera hunden akut efter mindre än 1 vecka. När jag frågade hur hen hade introducerat rottisen med katterna så svarade hen inte, enda reaktionen var att hen avslutade sitt konto här på iFokus.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Hundarna får inte vara i de rum katterna har mat, låda etc. 🙂
Alltid Oavsett
Jag tycker det är trist att vissa skall behöva vara så hårda mot folk när de ber om råd och hjälp. Det enda sån attityd leder till är just vad som har hänt: de tar bort sitt konto eller vågar inte ställa mer frågor. Det går ut över djuren till slut. Snälla va trevligare när ni svarar, oavsett hur mycket man vill att djuren skall må bra. Nu pratar jag om iFokus generellt, och inte bara den här tråden.
Sajtvärd på Djurparker.ifokus
- Medarbetare på Exotiskadjur.ifokus
Det är inte lätt att vara norsk i Sverige
Har med tak på och har tagit bort själva kattluckan. Det har hjälpt men också har jag lärt hundarna att dem aldrig får vara i badrummet så nu kan dem även vara själva hemma med öppen dörr till badrummet och kattlådan är orörd av dem när ja kommer hem men dem va ofta där inne i början;)
Hälsningar
Fredrika
#16 Självklart ska jag inte "set up to fail" utan tvärtom! Och såklart ska valpen berömmas när den gör rätt. Men man måste ju ändå kunna använda fy eller liknande när valpen gör fel. Positiv förstärkning i all ära, men jag kör med både och. Det har funkat bra med katter, hästar, hundar och människor.
Räcker med a-ah! på mina hundar för att visa att dom håller på att välja fel beteende, avbryter och påminner dom att dom har ett annat val dom kan välja. :) Men aldrig under inlärning, om de inte kan beteendet så kan man inte heller förvänta sig rätt val.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.