OT - bok om djurvård/djurmedicin/terapi osv
Jag har kommit på den perfekta djurklappen till min syster men vet inte vart jag ska leta. Hon har gått djurvårdsutbildning, är strax klar, och jobbar ni på en veterinärklinik (smådjur) nu. Tänker att en bok som har med djurs hälsa att göra vore fint i kombination med jul och student! Gärna en dyrare/tjockare/finare bok. Några tips? :)
"På natten är alla katter svarta"
Djursjukvårdare antar jag att du menar :)
Känner inte till någon bok som hon säkert inte redan har genom sin utbildning eller jobb, men det kanske hade varit kul att få en kopia av fass vet att ha hemma också :P eller så är det ett allt för nördigt förslag…alla tycker kanske inte att det är så kul med läkemedelslexikon.
≧◔◡◔≦
Nej, djurvårdare. Hon jobbar väl iprincip med att ta emot kunder och hålla i katter när veterinären ska ge sprutor. Hon har planer på att utbilda sig vidare till djursjukvårdare när/om hon kommer in. :) Man vet aldrig! Jag ska snoka lite extra så får vi se vad hon intresserar sig för egentligen. :) tack för tipset!
Nej, djurvårdare. Hon jobbar väl iprincip med att ta emot kunder och hålla i katter när veterinären ska ge sprutor. Hon har planer på att utbilda sig vidare till djursjukvårdare när/om hon kommer in. :) Man vet aldrig! Jag ska snoka lite extra så får vi se vad hon intresserar sig för egentligen. :) tack för tipset!
Måste rekommendera den här boken!
Low stress handling. Av Sophia Yin. Hon är veterinär som utvecklat bra metoder för hantering av djur i veterinärsituationer och generellt hur man hanterar djur, främst hund och katt på ett stressfritt sett. :)
http://drsophiayin.com/lowstress/book?utm_campaign=Product+Page+Clicks&utm_source=LSH+Book