Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 677 ggr
sagat
0

Folksam någon som vet?

Det står verkligen ingenstans! Jag va till vet med min hund och hon blev bra och jag skickade in alla papper till folksam och jag har fått tillbaka en slant men nu har samma problem kommit tillbaka, måste jag betala självrisken igen nu? Jag va dit i september. Borde jag inte bara betala 20% nu då? Någon som har koll på folksam?

Imasy
0

Brukar man inte slippa självrisken om man åker in för samma besvär inom 60-90 dagar?

sagat
0

Jag har för mig det men vill gägna vara säker.. tror att det gäller oavsett skada/sjukdom?

Haztparken
0

Om det är något dom ersätter så har dom ett visst antal dagar (tror de e 2-3månader) som man inte behöver betala självrisken om man redan gjort det en gång inom dessa dagar.

Jag fick reda på att det var så och då ringde vi dom och påpekade de och det var inga som helst problem utan dom förde över pengarna till oss som vi egentligen inte behövt betala tack vare detta dom har, men sen kan ju alltid misstag ske så är det något är det bara att ringa dom :)

sagat
0

Okej :)

russin
3

Folksam har 125 dagar där du bara behöver betala det fasta självrisken en gång. Allting i veterinärvård mm ni får göra under den tiden går under samma samma fasta självrisk, så är den betald så är det 20% ni betalar tills 125 dagar gått. Därefter får ni börja om 🙂

Lord Vulcan
0

125 dygn

imsuchadiva
0

Ring Folksam och fråga :)