Hundlukt, hjälp!!!!
HEj vänner! Har en fråga här. Köpte en nygammla soffgrupp av en kompis till mig igår. Jättefin, snyggt blått skinn. Bara ett problem. Den ena soffan luktar hund något så förb****t! Tog sånt där läderschampoo och tvättade den i morse, så blev den naturligtvis fuktig och luktade ännu mer….Vädrar för fullt nu och hoppas på att lukten ska gå väck…. Ställt en skål med ättikssprit i närheten. KAn jag göra något mer? Luktar faktiskt INTE gott…….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Kan du inte blanda ut lite ättika i vatten och sedan torka med det? Eller är det inte bra för materialet i soffan kanske..?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
tidningspapper ska mkan tydligen ta o "knyckla" ihop om d finns nått som luktar illa, fast vet inte om d funkar på soffan, men d funkade iaf när jag skulle få bort lukten från ruttet kött från frysen….
Citron hjälper också mot dålig lukt
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Det finns en spray i vanliga affärer som ska ta bort dålig lukt, men kommer inte ihåg vad den heter. Men fråga.
Tackar för tipsen. Nä, något som är fuktigt tror jag INTe hjälper… Testat med Dettol spray, det luktar ju starkt citron…. Men tidningspapper ska jag ta och prova……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....