Hunden fast i pytomormens grepp
http://www.expressen.se/tv/nyheter/utrikes/hunden-fast-i-pytonormens-grepp/
Vad skulle du göra om detta hände din hund?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Den vovven håller sig nog långt borta från pytonormar i framtiden! Fantastiskt att husse kunde få ormen att överge sin måltid.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Vet inte alls - tur att det inte är någon större risk på mina bredgrader för att det ska hända.
Vad kan man göra? Skulle det ens funka att försöka döda ormen? Ormar dör ju inte direkt, dödsringlandet skulle kanske göra det än värre? Kanske ormen skulle ge upp och släppa om man slog mot dess huvud, så den kände sig rejält hotad?
Orsakar man tillräckligt stor irritation/skada på ormen lär den släppa.
Och jag läste pyroman först. XD
Vet jag inte om det går att göra det på ormar, men jag skulle ta strypgrepp. Som sagt vet jag inte hur det funkar med ormar, men den borde väl bli andfådd och släppa hunden för att kunna andas bättre? Annars typ kanske bryta nacken eller nåt… Vet inte hur svårt det är att bryta nacken på en orm, men ja… Borde inte vara omöjligt? Nej Asså jag vet inte vad jag skulle göra…
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
#5 Det är nog omöjligt att för hand bryta nacken på dom, jag vet att vid tillbud bland kunnigt ormfolk har man fått ta till yxan för att separera huvudet från kroppen.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Annars är både eld och dryck med hög alkoholhalt i ögonen på ormen ett bra sätt att få den att släppa. Men då gäller ju det att man har med sig det ut i djungeln också :P
Helvete, ser framför mig en jätteorm, vågar man öppna länken. Är rädd för blotta åsynen av orm.
#8 Jupps, det är ingen liten orm och hunden är långt ifrån en dvärghund.
Fy 17, tur att något sådant knappast skulle hända här hemma i Sverige!
Skönt att hunden klarade sig!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag hade nog hämtat yxan och huggit av skallen på ormen i ren panik.
Går inte att strypa en orm då deras lungor sitter olika på kroppen, den ena högre upp närmre skallen och den andra längre ner..
Tittade på klippet och vilken tur att det inte var värre ändå. Föreställde mig en hund i ormens gap och såg framför mig hur medlemmarna här skulle försöka strypa ormen. Brr