Pudel
Är det fler här inne som har Pudel som bara sälskap och gillar att mixtra med klippning själv?
Jag har mina 2 som bara sällskap och försöker att klippa efter gammla klippningar men de är svårt i bland.
Kan ni inte lägga upp era luspudar så kanske man får ny ide hur man ska klippa :)
Detta kort är på Tilda

så söt.
Jag klipper mina 4 ggr om året. Klipper alltid själv o mixtrar efter böcker så man får sånt som inte anndra har
Finns det ngn anledning till varför man klipper en pudel, eller det är bara för att man gillar det?
Därför att pälsen bara växer och är svår att hantera när den blir för lång. Den har lätt att tova sig
Om man ska diskutera oloka klippningar så vet jag bara ursprunget om lejonklippning som nästan alla har på utställning så hade denna klippning ett syfte lång tid tillbaka då pudel fortfarande var en arbetarhund i första han.
Pudel är en vatten apotör och för att skydda hunden mot de kalla vattnet sparade pälsen runt brösten och runt leder samt att man kuperade svansen och gjorde en boll på svansen för att den lättare skulle synas i vattnet.
I dag används den för att man tycker att den är snygg men jag gillar den inte xD
"stava.se är inte vän med mig men ni fattar nog ändå"
Har ingen pudel däremot en bichon frisé som brukar få ha lite olika frisyrer :) Han har varit klippt som en terrier, pudel och så har han haft tuppkam och hejåhå.. fast oftast rakar vi bara ner honom, det är lättast så ;) Men kan hålla med om att det är kul att frisera så länge man har tid och ork.
Frän klippning du hade på Lisa :)