Magsjuka!

Koka grötris och ge han avkoket från riset, ingen vanlig mat.
Kan även fungera om du kokar 1 buljongtärning med 1 liter vatten och ger han nån deciliter/timme första dygnet.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
vanlig filmjölk och mortspure på barnmats-burk, och massor med vatten ;-)

Okej ;P taack :D
Jag fick rådet av min vet att inte ge nånting alls första dagen, mer än vatten. Sedan bara litet kokt ris andra dagen. Se till att han får i sig vatten. Går det inte bort till tredje dagen tycker jag du ska gå till vet.

okej, :) han har haft problem med magen förut, men då kom det från munnen ;) XD Då for vi till vet. :) Dom sa att vi skulle ge han blåbärssoppa, XD men vi måte typ tvinga i honom det isf XD
Inte så lyckat att tvnga i en magsjuk hund något. Mitt (beprövade) tips är att göra som #2 föreslår.
ris är ingen höjdare att ge en magsjuk hund,det blir det värre av oftast,risavkok brukar en del ge, men jag har hört att det inte funkar så bra,fast det är nog bättre än ris i så fall eftersom det är vätskan av grötriset du ger.
näe jag håller mig till fil vatten och morotspure, funkar inte det så är det nog dags att tänka på veten….:-))

Har Du koltabletter hemma så kan man ge hunden några sådana. Se till att hunden dricker ordentligt. Ta det lugnt med maten första dagen. Veterinärerna brukar rekommendera att de går utan mat första dagen och att man långsamt introducerar överkokt ris och torsk andra dagen i fler små portioner. Dricker han inte som han ska skulle jag åka in direkt till vet. då hundar mkt snabbt blir uttorkade.
ja just ja zebben, det funns ju kolpulver också att köpa och då blir det flytande kol, min vet sade att det tas upp fortare än tabletterna, men det är naturligtvis bra med det med ;-).
#7 Ris fungerar utmärkt.
Precis som det gör på en människa om den får diare.
Hades fick vara utan mat en dag sedan fick han ris och han blev helt bra i magen. Båda gångerna.
Och skulle det vara dåligt hade knappast djursjukhuset eller min vet rått oss till det.
men hera, de flesta djursjukhus avråder från ris, och vad jag vet så funkar det inte på dåliga magar på en själv heller, det är ett gammalt recept som är ute nu.
Däremot grötrisets avkok ska vara bra om man nu måste använda det,när det finns bättre grejer.
Det fungerar på mig och hela min familj? Och mammas hund och min?
Så inte är det ett gammalt recept som är ute nu.
Skulle ju vara roligt att det bara är här de råder till det, och det fungerar här ;) Kanske är ngt med HElsingborg ;)
jaja men jag tror nog att hundar har andra enzymer än hela dig familj….nu tänker jag inte orda mera om detta, jag tycker det börjar bli onödig, och dessutom har jag gett bra tips på vad man kan göra…
Ok, måste bara åter igen påminna om att våra hundar blir bra i magen av det.
Och vid diarre ska man inte ge hunden något alls. För att stoppa diarren. Eller det har kanske vetten också fel i?
Alla väljer vad de tror på. Jag trodde på dem och ojsan hoppsan det fungerade :) Fast detta visste jag redan innan jag rådfrågade. Ville se om det fanns annat man kunde ta till.
Fick inga råd om ngt annat.
hera, vad håller du på med?, om du ändå visste så varför fortsätta vara sarkastisk, sådant skapar bara dålig stämmning.
Och det finns annat att ta till, även om nu du inte tycker att det passar dig….
Du tolkar mig fel. Jag är inte sarkastisk.
Försökte vara trevlig trots att du anklagar mig för att ha fel. My mistake!
helt okey, men det var ingen anklagan från min sida….