Död hund i trappuppgång
En hund är funnen död i en trappuppgång på tredje våningen i ett flerfamiljs hus i Skelleftehamn. Då hunden varken var tatuerad eller chippad så har man inte kunnat finna någon ägare till den och hunden finns för tillfället i förvarad i en frys och man hoppas att ägaren ska höra av sig.
Hunden ser ut att vara en dobermann med mörk brunaktig färg enligt bostadsrättsföreningens vicevärd och förutom ett sår på insidan av benet så finns inga andra ytliga skador.
Då polisen inte fann något som kunde ge misstankar om brott så har ärendet lämnats över till bostadsrättsföreningens vicevärd.
Det är oklart hur länge hunden legat död i trappuppgången och man märkte tyvärr inget innan det började lukta.
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Hoppas någon hör av sig, någon måste ju sakna vovven =(
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Läste om det på Facebook via ett inlägg, där trodde man dock att hunden misshandlats till döds och sedan blivit lagd där uppe på tredje våningen..
vet inte riktigt vad jag ska tro men det är hemskt hur som helst att hunden blivit dumpad där. Jag hoppas ägaren blir hittad!
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#2 Ja jag läste att vittnen sett sår i ansiktet på hunden, men polisen säger att det inte är så - man får helt enkelt hoppas att sanningen kommer fram oavsett =)
läste det var risp märken vid låret?
=( Stackars vovve 😢 Hoppas ägaren hör av sig eller att dom hittar hen..😭
I'm out 
Usch vad hemskt! :o Och just att ingen märkt det förrän det började lukta :// RIP lilla okända hund!
En vild gissning om hunden varken är chippad eller tatuerad är att ägaren själv är ansvarig och då lär den knappast dyka upp.
Så litet som skelleftehamn är, så borde någon veta vems hund det är, om det är någon som bor där vill säga. Har dock inte hört nåt mer. Jag bor bara 4 km därifrån
Bor i Skellefteå och bott i hamn tidigare. Ganska blandat vad för människor som bor där, men vissa kvarter har ganska många knarkare, tyvärr. I början (innan detta kom ut i Media) så brydde sig polisen inte alls om detta utan tyckte dom som fann hunden skulle begrava den någonstans …
Usch vad hemskt!😢
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤