Hundar iFokus

Hundar

Etikett: bilder-och-filmer
Läst 3119 ggr
[Wilbur]
5

Vad ser din hund på TV? -Bild

Ett roligt fenomen i vårt otroligt digitaliserade samhälle är att hundar har börjat intressera sig för TVn! 

Många hundägare brukar säga att de sitter i soffan med sina hundar och tittar på TV…  men tittar hunden då också?

_- Är det så att så fort Cesar Milan dyker upp i rutan så sitter hundarna som klistrade? 
- Är den klassiska Lassie din hunds favorit?

Tanken med tråden är att ladda upp en bild på din vän när denne sitter klistrad framför TVn och tittar på sitt favoritprogram/film så att vi andra kan ta del av detta märkliga, men ack så roliga fenomen._
_
_
(Jag kan t. ex. berätta om min lilla puff Loke som ÄLSKAR att titta på TV! _Han kollar på allt, speciellt naturprogram, dock har han en förkärlek till den tecknade filmen BOLT)

Lokes tittar på Bolt - vad tittar din hund på?

[Wilbur]
0

Har man ingen bild kan man ju alltid berätta ändå! 😉

nadilda
2

Pettson och Findus :D

Fialialej
1

Naturprogram om vargar är populärt här hemma :)

"På natten är alla katter svarta"

[Tilleli]1
1

Min hund kollar intresserat när vi här hemma kollar på Orange is the new black :D

minihamster
3

Åh, Loke ser ju ut att vara lik Bolt också! (Bakifrån iallafall) Min hund intresserar sig inte så mycket för tvn. Däremot passade jag en Jack Russeltik förut som skällde så fort det kom ett djur på tv. Då hoppade hon upp på tevn, letade bakom den och blev galen när hon aldrig hittade djuret. Människor brydde hon sig inte om… :/

//Josephine :)

[Wilbur]
0

3# Kan jag ändå tänka mig, Loke gillade vargarna i Narnia!

5#  Han hade blivit glad om han hört det (;
Upp på TVn?  Herregud, vilken vilde! Haha

Och jag har hört människor säga att hundar inte uppfattar bilderna på TVn!

IngridSvensson
1

Min hund älskar att kolla på tv med oss på kvällarna! Spelade in ett klipp som valp men det är borta nu. Han älskar draman (han gillar att titta på människors mimik) sci-fi filmer och fantasy gillar han, om det är häftiga fantasidjur med! Sen gillar han actionfilmer och ääääälskar natutprogram på tv. Han varken skäller eller ylar på djur/hundar, han kikar mest intresserat

Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Candy123
1

Lady ser väldigt sällan på tv ibland kan hon reagera om det är små valpar som är mindre än 5veckor gamla ungefär (hon har haft 2valpkullar själv) Boss kollar på nästan alla djurprogram som naturprogram, djurakuten osv.

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

[jnordstrom]
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Signe spanar alltid på tv när det är hundar på! Gjort sen han var valp :)

fridarebecka
1

Här hemma föredrar Trassel att sitta mitt i vägen och titta på chipsskålen ist 😮Dom få gånger han faktiskt kollar så är det oftast då det är något naturprogram med spännande/söta hundar/vargar 🙂

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Bimo
1

Min Italienare bryr sig inte om TV. Passar däremot en liten blandras som är väldigt intresserad av djur som visas på skärmen. Går fram till TVn så fort där syns en hund, även om den är tecknad.

TeaOchHanna
1

Min Jack Russell satt och kollade på hela Madagaskarfilmen när jag lagade mat en dag. Tydligen är tecknade zebror, giraffer m.m sjukt intressant! Annars är det naturdokumentärer som gäller, kvittar vad för djur det är bara det är djur :) När hon var valp såg vi på en dokumentär och de zoomade in på en giraff, den lilla valpen reste ragg och gömde sig bakom soffan (det tog en kvart att locka fram henne) 🤪

padfoot
5
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Oliver (terrier) föredrar naturprogram.

[Annamaja27]
2

Vi var inneboende ett tag och fick tillgång till andra TV-kanaler än vi hade hemma. Det tog katten vara på. 😃

[Wilbur]
0

11# &12# Jo men det är som Loke och filmen Bolt, han satt klistrad och där är ju alla möjliga tecknade djur i den .. 10#. Klart chips är bättre än film ju. (; sicken sötnos! 9# Haha, där är det verkligen tydligt att han tittar också! 8# Aw, mamma in i själen! Kallar du på honom när t.ex djurakuten börjar eller han hör det? 7# Vad spännande att han tittar på människor på TV! Hur är han på stan? Tittar han på människor där med?

[Wilbur]
0

13# & 14# Haha, vilka gulliga bilder! Hunden var klockren djurprogramsnörd och katten var en hundälskare i smyg!!

drika
1

haha roligt nog så blir min faktsiskt värre klistrad framför tvn när lassie är på efetrsom hon ÄLSKAR hundar som ser ut som hon:) På länken är en bild där hon tittar på ett av de andra favvoprogrammen:)

http://instagram.com/p/sovRTRohdD/?modal=true

Hälsningar

Fredrika

botakt
0

Mammas Borzoi gillar polisserier :) äkta alltså. Eller program när man får följa folk som jobbar på tullar osv. Annars går naturprogram eller djursjukhusprpgram hem här hemma :)

[fabienne]
0

Min hund tyckte mycket om filmen Battle Royale. Mycket död och våld, helt enligt Jessies melodi. 😃 Han tyckte även vissa avsnitt av Breaking Bad var spännande. Sedan är ju djurprogram också poppis, speciellt med apor, hundar och smådjur.

ChristineF
2

Chica tittar aldrig, vilket jag tycker är rätt skönt! Hon reagerar inte om det är samma dörrklocka på tvn, kanske tittar upp lite och somnar om. Blinkande raketer på hög volym är inget som oroar henne, men de riktiga är en annan femma. Lite jobbigt smart ibland, eftersom många tränar bort rädsla med hjälp av det!
Jag blir dock skogstokig på hundar som stressigt gallskäller/morrar på tvn.  Bara titta och ev. små ljud är gulligt. 🙂
Chica brukar däremot ställa sig framför tvn när hon vill något, t.ex. träna, få godis eller gå ut. Vet inte om hon tror att hon skymmer sikten 😉

Wellcraft
0

Visst kunde tråkmånsen skälla ut en och annan apa som visade sig i naturprogram, nu har han dock förstått att det som visas inte är på riktigt.
Han känner ju ingen lukt ifrån dem, så han totaltignorerar tv:n.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Smilla177
0

Vår tittar gärna på fotboll

LinaK
1

Min havanais blir alltid uppmärksam och glor på TVn när introt till "How I met your mother" kör igång. Nått intressant med det tydligen

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Candy123
1

#15 han hör och kommer :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

IngridSvensson
1

#15 han är ganska så reserverad mot främmande människor i vanliga fall. Han kan hälsa om han vill, sen är han inte intresserad längre av dem.  Men han gillar att kika på människor. Sitter vi på en parkbänk på stan, så gillar han att kolla in folk. Vet inte riktigt vad han tänker på.

Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

[Wilbur]
1

Idag tittade vi på Cesar, sen kom Det okända och det var minst lika intressant!