HJÄLP!! infektion i tass
Nu har lilla klanten vart igång igen och skadat sig på "tummen" (tån som sitter på benet) och de såg ut att bli bättre de första dagarna, men nu idag har det blivit värre. Vet säger att de kan vänta till imorgon då allmän tillståndet är bra men vi skulle vilja ha mer tips om vad vi kan göra sålänge??
och någon som vet någon vet runt göteborgs trakterna som inte är hutlös dyr??
Du har ju blå stjärnan i Göteborg - de kan du ringa och rådfråga om vad de anser, men tror du kan vänta till imorgon om hunden i övrigt mår bra, håll koll och ta tempen då och då för säkerhetsskull =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
vi ringde blå stjärnan men dom sa direkt bara åk in utan att knappt höra på problemet så gillar inte riktigt dom tyvärr :/
#2 Man får ju hoppas att de använde sig av sina kunskaper, så jag hade nog åkt in om de sa det även om det inte var så trevligt bemött.
Men annars kan du ju ringa Agrias jourveterinär, kostar 60kr har jag för mig, sedan kan du kolla om distriktsveterinärerna finns i närheten eller har telefon att ringa.
Om du finns åt Uddevalla och uppåt så finns veterinärsstationen i Dingle som har öppet dygnet runt =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Blå stjärnan tror jag är väldigt dyra. Varit där med andra husdjur och hört det om hundar. Stora djursjukhus är dyra, små kliniker är billigare.
Så länge hunden inte är smärtpåverkad i vilande läge och äter osv så skulle jag definitivt invänta morgondagen.
Som det ser ut på bilden så har det blivit en böld, låt den vara nu tills veterinären kan kika på det då det kan vara skador på klon osv, pillar man så kan det bli värre.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus