Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 802 ggr
redstaryena
1

Hund som blir "crazy" vid bilåkande

Har en hund som blir helt utom kontroll när han ska åka bil. Kan inte med ord förklara riktigt hur han blir men många hade nog tolkat det som glädje men han blir liksom oroligt glad , "skriker", tar sats och beter sig som om han verkligen ska dö om han inte får hoppa in så snabbt som möjligt. Detta börjar så fort han har förstått att han ska åka bil. Sen kan han i flera dagar efteråt stirra extra på människor som kommer ur sina bilar och bilar som ska parkeras. Och öppnad dörrar i samband med att vi hår förbi blir han helt crazy. Har testat att distrahera honom med kyckling, leksak, klicker träning and you name it men han är okontaktbar. Han är dessutom stor (43 kg) och det är enda gången jag känner att jag nästan åker i backen. Undrar om fler känner igen sig och hur ni iså fall hanterat detta. Ja alla andra tips är välkomna förstås. Ska tilläggas att vi åker bil till och från veterinären mest och dit gillar han inte att åka, så jag tror inte hans beteende beror på var vi ska nånstans

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Ellen89
0

Hur är han i bilen…? Vi har en Pudel som älskar att få vara med i bilen och blir lite crazy (men inte lika mycket som din)… tipset vi fick var att inte låta honom se ut… kanske det kan hjälpa?

Em_
0

Kan han Varsågod i andra situationer så träna det med bilen också. Jag hade försökt avdramatisera bilen, typ avslutat varje promenad med att gå fram till den/sitta i den tills hunden är lugn. Skvallerträning skulle kunna funka på andras bilar.

redstaryena
0

#1 han är ganska lugn i bilen faktiskt , så där är det inga problem. 😊 #2 han är jätte fuktig med att vänta annars. Skvallertidning funkar med andra bilar och har försökt att avdramatisera bilfärden genom att rå en runda innan. Men han blir helt galen faktiskt. Jag ska se om jag kan filma honom nu i dagarna. För det är himla svårt att förklara hur han blir😊

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

[Daniela1983]
0

Provat lugnande som feliway? Fast det blir mer en tillfällig lösning, men då kanske man kan berömma, belöna hunden när den är lugnare i bilen.

Arrowhead
0

#3 Fick världens garvattack i klassrummet när jag läste att "skvallertidning" funkar! 😂
Var bara tvungen att säga det 🙂

redstaryena
1

5 Det kan bli helt knasigt ibland haha Ser att det blivit konstigt på flera ställen

Em_
0

Jag menade att ni går till bilen flera gånger varje dag, utan att det händer något :) Du kanske inte ens behöver gå ända fram i början. Stanna när han precis börjar tagga till, vänta ut honom tills han slappnar av och gå därifrån.