Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2126 ggr
Mezzzanina
0

Förstår ni dennna annons?

Beafer
0

haha, fattade inte ett dugg ^^

[Vargnatt-]
0

Nepp inget :S

fnyk
0

?!?! Fundersam

kerstinjoh
0

Gogglade på Engelsk tyrannisera och fick upp annonsen på många, många ställen.

Födelsetiden stämmer hela tiden, samt att valpen är till "sälg", men priset varierar, samt säljaren.

Verkar lurigt minst sagt!

SaraC
0

Det konstigaste jag sett :S

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

kerstinjoh
0

Något sätt att lura pengar av folk?

Ska man tro annonserna finns det hur många valpar födda 10/10 som helst. Alla med olika ägare runt om i Sverige. Alla till "sälg". Priset varierar mellan 400- 3500, de som jag orkade läsa.

Annonserna finns överallt. Skumt!!

Finns det överhuvudtaget en hundsort som heter så???

SaraC
0

Jag såg också samma annons på "Bortskänkes" och fattade inte heller då, där fanns också flera annonser med samma innehåll. Verkar ju absolut lurt

kerstinjoh
0

Googla så får du se. Annonserna finns på alla gratissajter!

Mezzzanina
0

Jag har sett många underliga annonser, men denna tar nog priset…Och så det ni fått fram…Finns det ingen som övervakar sådana här annonser?

SaraC
0

Skulle ju va spännande om någon ringde på annonsen

kerstinjoh
0

Många av valparna är födda 10/10, vilket bör vara ganska omöjligt.

På vissa av annonssajterna kan man göra en anmälan men det är nog ett evighetsjobb eftersom annonserna finns överallt!

Faxlin
0

hmm, snacka om mysko annons. Någon som ringt på den?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

kerstinjoh
0

Jag har skickat en mail. Skrev att jag var intresserad av valpen, men har inget hört!

Velsan
0

Men alltså, att ni orkar bry er om sånt :P alla fattar ju att de bara e troll som driver och vill skapa reaktioner. Man ska inte mata trollen :D

SaraC
0

DET vet man aldrig.. Det finns mkt oseriöst inom hundvärlden och konstigare saker har ju hänt..

Mezzzanina
0

Tyvärr så tror jag att detta är en sann annons som är oerhört skum.

Kerstinjoh:Om du får svar så skulle det vara intressant att höra vad de hadde att säga egentligen.

Man kunde ju önska att som "Velsan" skriver att det bara är någon som vill skapa reaktioner, men många i djurvärlden har kollat in på just denna annons och den är som sagt OERHÖRT skum.

Diezel
0

hej ja dfen verkar lite knepig… förstod ju inte ett jota av vad dom  menade med annonsen :S

Nicki
0

Man ska inte läsa vad andra skriver, man ska läsa vad andra menar! Skrattande

Millan71
0

Hmmmm,konstig annons,verkligen!Måste va nån som har dålig humör;(

kerstinjoh
0

# 14 Det är inte fel att reagera på oseriösa annonser. Alla är kanske inte så uppmärksamma och kan man hindra någon från att bli lurad är det enbart positivt.

Asagard
0

Haha, den där har jag också sett och det har funnits flera olika verisioner av den ute på gotland.net. Förstår heller inte. Tror inte att den är på allvar och om den är det, så undrar jag om det är något som inte stämmer med annonsören. :-)

Velsan
0

#20 Jo men att reagera på normalt oseriösa annonser är ju bra, tex misstänkta smuggelhundar. Men den där annonsen är ju så konstig så svarar man på den och tror den är på allvar, så får man skylla sig själv :P De som skriver sånna sitter hemma å har tråkigt och bara driver med folk, de försöker inte lura av folk pengar eller så, bara skapa reaktioner tror jag iaf. Gör man en grej av det så tycker de bara att det är kul.

missempty
0

Vet ni vad jag tror? Att det är någon engelsktalande person som skrivit annonserna och översatt direkt från engelskan. Låter nästan så ju. Men väldigt, väldigt konstigt är det…

Om ni tex tittar på denna annons http://www.gnetagalten.se/v%C3%A4sterbotten-lycksele/tj%C3%A4nster-hundvakt/f%C3%B6rtjusande-engelsk-tyrannisera-till-s%C3%A4lg.html

så märker ni att mycket av texten kan översättas direkt till engelskan… o blir någorlunda begripligt då. Kanske?

Velsan
0

men en engelsk bulldog, heter ju fortfarande english bulldog på svenska ;) engelsk tyrannisera? å vadå kvinnofolk? :P nån som driver bara

Karmatarerskanise
0

Ja det går inte att översätta till engelska. man förstår inte mer för det.

kerstinjoh
0

# 20  är enda anledningen till annonserna att någon vill ha kul, så är det snarare väldigt synd om den människan. Och skulle en av anledningen vara att de vill skapa reaktioner, ja då bjuder jag på det.

kerstinjoh
0

Läs svaret;

Hello Thanks for your email., Yes i still have available a female english bulldog puppy for sale.She is called Sophie. She is now ready for a new home. She is vet checked, Akc registered and will come along with all health papers including a 1year guarantee certificate against all diseases and infections.She is so cute and ready.Sophie has a very spunky personality.And ready for a new home. She will cost 300euro adoption fee including all flight charges shipping handling and delivery charges from Cameroon where i am located it is going to take atmost 6 hours flight duration since i am going to fly the dog through a Pet Flight.And the dog will also come in a crate. If you are ok then get back to me so that i can tell you how we are going to proceed with the next flight formalities of the dog. Thanks Waiting to read from you.You can call me at 00237-96 64 59 42

Det är exakt samma tillvägagångssätt som tidigare använts  för att lura köpare via internet.

Tyvärr har polisen inga möjligheter eller resurser att spåra "säljarna". IP-adresserna leder oftast till ett afrikanskt internetkaffe.

Men helt klart är det ett bedrägeriförsök.

Mischa
0

Tror dom använt sig av ett översättningsprogram som grovt översatt rakt av, har sett flera liknande annonser.

≧◔◡◔≦

Velsan
0

aha lurigt :P

SaraC
0

Där ser man, tur du kollade Kerstin. Inte för att jag tror det är så många som tycker den där annonsen verkar seriös, men någon går ju alltid att lura.

kerstinjoh
0

Ja, alltid går det att lura någon. Rasen ska tydligen vara engelsk bulldog. Så mycket gick att förstå i alla fall!

Mezzzanina
0

Tack kerstinjoh för att du tog dig tid att svara på annonsen.

Tycker det är hemskt att sådana här annonser ens får förekomma.Särskillt sedan jag sett det svar du fått….Men förstår att det är svårt att stoppa sådana annonser.

Borde finnas någon som kollade annonserna lite tycker jag.De kunde i alla fall göra stickprov ibland och ibland kolla extra om just en annons verkar för konstig.