Bra promenadställen Göteborgsområdet?
Vet ni några bra promenadstigar i Göteborgsområdet, gärna skogsmiljö-aktigt.
Vill inte att det ska ha varit giftigt kött där, gärna någonstans där man kan släppa hundarna :)
-
Jag tassar in här… 😎
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Oj, ja det var verkligen fint! o: Hur kommer man dit då? xD
-
Du tar bussen en hållplats från Marklandsgatan. Det går även att gå från marklandsgatan men vet man inte vart det ligger är det nog bättre att ta bussen istället de första gångerna.
När du går av bussen går du rakt fram, sedan svänger du upp mot vänster, går upp för backen och sen kommer det en parkering där änggårdsbergen börjar. Buss 58 har jag för mig att det är :)
#5 Jag åker med bil då mitt busskort endast fungerar på vardagar i mölndal.. Så att åka buss säger mig inget ;D
-
#5 vad heter hållplatsen man går av vid, vet du det?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#7 - Jag går alltid dit så fick fundera en stund. Men J A Wettergrens heter hållplatsen!
Du går av vid hållplatsen, går rakt fram till vägkorsningen. Sedan går du vänster förbi kontoren och bostadsområdena och fortsätter upp för backen tills du kommer till parkeringen. Därefter är det en lång backe upp, sen är du i själva skogen. Parkeringen ligger precis i början. Du ska ha pågen (en gul byggnad) bakom ryggen, då går du åt rätt håll. ;)
Men hittade detta också;
"De dagar då Botaniska trädgården är öppen kan man gå genom trädgården för att komma till området, annars kan man gå genom bostadsområdet Änggården, i anslutning till hållplatsen Botaniska trädgården, och följa skyltningen mot Lilla Änggården.
Det går också att komma in i området från Eklandahållet, då heter hållplatsen Bäckstensgatan och hit går buss 751."
Enligt mig är J A Wettergrens smidigaste vägen att åka dock :)
Delsjö området är ett väldigt trevligt ställe att gå hundpromenader på, spårvagn nr 5 till bögatan, gå över vägen som går längsmed spårvagns spåret så är du framme!
Puttar upp tråden. Är det någon som har något mer tips? Vet att tråden är gammal men #9 hur tar man sig dit? :)
@vendelasandell på instagram.
För oss som bor i Mölndal så är ju Gunnebo fantastiskt fint o långa fina rundor. Det är ju en grusad slinga (egentligen många olika slingor) på 6.7km som är jättefin, några kilometer är skogsvägar i kuperad terräng där hundarna kan busa!
#12 Tack. Ska kolla upp det! Vet du om det finns busskommunikationer i närheten? (:
@vendelasandell på instagram.
Roligt med alla bra förslagen här i tråden! Jag slår ett slag för Ruddalen med omnejd… många motionsspår, även upplysta, och fin skog. Finns även en "mosse" där man kan grilla och kanske t.om. bada (om man inte är finkänslig) på sommaren :)
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
#13 Ja det finns en busshållplats i närheten minns dock inte vad den heter men den ligger nära stensjöns badplatser, om du skulle tagit bilen ska du svänga in på john halls väg o över en bro så finns det en grusad parkering där slingan startar:)