Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1418 ggr
Zebben
0

Projekthund sökes i Stockholm

Jag påbörjar min utbildning till Hundproblemsutredare i helgen. Denna utbildning pågår med 1-2 helger/mån fram till april nästa år.

Nu behöver jag en projekthund som jag kan utreda under utbildningens gång. Den ska ha allvarliga problem av något slag.

Så har Du eller känner någon som har en hund som jag kan utreda? Det handlar alltså inte om att jag ska hjälpa till i träningen förrän min utbildning är klar. Så det jag behöver är en hund, med en ägare som efter varje delkurs kan diskutera hunden med mig. Och efter utbildning så lägger jag upp en träningsplan och hjälper till om intresse finns från ägaren.

TinaH
0

Sitter och tänker…hmmm…

jag känner ett par i stockholm…

jag ska undersöka saken! =)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Liss
0

Hehe.. får man bo i Norrköping?;) Har en hund som är jätte osäker och rädd för de mesta.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Zebben
0

#2 Vet inte exakt. Får mer info i helgen. Men tanken är att jag ska utreda hunden och efter att jag är färdigutbildad erbjuda min hjälp, gratis som tack.

AnneN
0

Zebben har du hittat nån projekthund?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Blandiz]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Biobio sa att du sökte en projekthund kan beskriva min och Albins stora problem.

Han har väldigt stort problem med osäkerhet. Kan också skriva om en insident lite fort om varför han reagerar på människor samt en kort om hundar.

Innan denna hemska händelse: Då Albin var mindre ca 5-7 mån och jag klagat på att Albin var mager så träffade jag grannen och han hälsade inte på Albin då. Utan bara böjde sig ner och kände på honom där vid magen och på ryggen. Albin blir givetvis rädd och morrar och ska markera för han blev rädd. Och då sa grannen att han skulle inte ha tvekat på att sparka honom om han hade bitit. Men Albin blev ju rädd när han bara kom fram och kände, eftersom han inte hälsade på Albin. Så jag förstog Albin där..

Händelsen som var hemsk: Vi var nästan hemma hos mig, då grannen kom. Han sa hej och hälsade på mig. Men sen det hände första gången med Albin & Grannen tål inte Albin honom, och jag förstår honom. Albin skäller och markerar tydligt och klart, att han inte vill hälsa. Men jag får tyst på Albin och han lungnar ner sig. Då vill grannen hälsa och jag ger honom ett par godisar och ber grannen sätta sig ned. Albin tar godisen och grannen reser sig upp så fort Albin tagit allt ur handen på han. Det tyckte inte Albin om, då ställer sig Albin upp mot grannen och skäller. Men jag är snabb i kopplet och drar bort honom. Men då tar grannen tag i honom och tar tag i kopplet och drar ner hans huvud i backen. Sen försöker han välta omkull Albin men Albin är livrädd och skriker för fulla muggar. Jag och en kompis är helt cockade av det som händer. Så vi bara kollar, Albin vrider och vänder sig. Hade inte Albin kommit loss så hade grannen säkert brytit ryggen på han. Så Albin reser sig upp och gnäller.Grannen har fortfarande kopplet och går fram mot Albin och Albin ryggar bakåt då han har svansen mellan benen. Han kommer loss från halsbandet och springer därifrån med svansen mellan benen. Jag ropar på han han kommer fram till mig och sätter sig ner. Och är livrädd jag ser det och säger så ja killen. Då får jag kopplet och halsbandet av grannen och sätter på Albin det. Men grannen ger inte upp då han ska fram till Albin igen. Men så fort jag flyttar på mig så springer Albin bakom mig. Albin är hela tiden bakom min rygg och givetvis så skyddar jag min hund. Så ber jag till slut Albin om att sitta och sen lägga sig ner. Han gör det lungt och stillsamt men med båda ögonen på grannen. Han släpper inte blicken från grannen och grannen tittar Albin in i ögonen. Sen tittar jag mot Albin, han söker genast ögonkontakt med mig och jag viskar tyst att det är okej. Sen skills vi åt. Vi går åt vårat håll och han åt sitt.

Då denna insident hände så reagerar han med utfall varje gång en människasom säger Hej eller beudrar hur vacker Albin är då. Sen så har han även problem med hundar då han har blivit huggen/biten några gånger. Då jag försökt att träna och träna men kommer ingen vart.

AnneN
0

Men fy vilken total idiot till granne!!!! Vet exakt vad jag skulle vilja göra med den grannen!!!Skrikandes

Inte alls konstig att hunden är som han är efter det där.

_**/Mvh Anne

[Blandiz]
0

#6 Jo men han är sån. Men Albin hatar honom och hans hundar. Grannen bor i porten brevid oss och har själv 1 blandras och 1 schäfer. Samt att han är väktare och jobbar i djuraffär. Hatar honom verkligen. Han kan uppfostra sina hundar istället för att gå på min. Det vet han.

AnneN
0

Nån som gör så mot andras hundar ska inte få ha egna eller jobba med djur! (min personliga åsikt)

_**/Mvh Anne

[Blandiz]
0

Nä det håller jag med dig om. Men han är så att han ska veta bäst och vara bäst.
Kan ta ett t.ex om Albin gått upp 2 kg av doggy då säger han att det inte är bra att gå upp i vikt av just doggy.. Men han är som han är och han kan inte äns be om ursäkt för det han gör/säger.

AnneN
0

Be han fara å studdsa från mej!!

_**/Mvh Anne

lena1
0

herregud!!! hade det varit jag så hade jag flygit på grannen själv,förstår att ni blev chockade

[Blandiz]
0

#10 Det ska jag göra..

#11 Jo det var brutalt att se. Men som sagt kommer han närheten min hund då finns det inga fina ord att säga.

Rommel
0

Blandiz: Jisses!! Det är inte grannens huvudvärk att uppfostra din hund. En sådan idiot. Skulle någon komma och "tala om " för mej hur jag ska göra, eller bara ta i mina hundar på det viset, så skulle jag bli vansinnig!

Fy sjutton. Jag blir så arg!! Det är en jäkla skillnad på att korrigera en hund och på att misshandla den. Tycker att det din granne gjorde var misshandel. Stackars hans hundar om han "uppfostrat" dem med sådana metoder.

kerstinjoh
0

Vilken IDIOT!!!!

TinaH
0

är det inte löövligt och skuta folk nu, vid jakt tider?? Oskyldig

JÄVLA IDIOT!!Skrikandes

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

kerstinjoh
0

Nä, men ett litet vådaskott! (Sorry)

Zebben
0

Nej, har inte någon projekthund ännu, men fått några pm om intressanta hundar. Men det ställs en del krav på både hund och ägare för att kunna bli projekthund, så det är lite svårt.

Fler får gärna höra av sig. Det får alltså inte vara så långt bort från södra stockholm då jag kommer behöva träffa hunden under flera tillfällen.

Yessica
0

usch vilken hemsk granne du har Blandiz!! Stackars din vovve. Förstår honom!

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Hennum
0

hoppas du hittar någon projekthund snart. vad roligt det låter att gå en sån utbildning.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Zebben
0

Tack, är inte orolig för att hitta någon projekthund. Det finns massor av dem där ute, tyvärr.

Utbildningen är suverän, så otroligt lärorik och rolig! Eller ja, nästan. Efter vår första delkurs nu i helgen så blir man smått uppgiven över hur det ser ut i vår hundvärld egentligen.