Blocketannons på Nikita..
Nu har jag slängt upp en annons på blocket. Kan inte ha Nikita kvar hemma nu när hon börjar komma in i löp, för Jack och alla mammas hundar är helt tokiga. http://www.blocket.se/vi/13372870.htm
Men varför kastrerar du inte någon av dem?

:) Men det är ju hennes beslut, men jag tycker som hera. Men jag hoppas att du hittar ett kärleksfullt hem till henne <3
Hallå, vad trodde du det skulle bli då du skaffade en tik? problemfritt?
Kastrera hanarna eller tiken.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

#3 Antar att Du vet bakgrunden till hennes val av hundar och hur allt ligger till, med tanke på ditt inlägg.
Tråkigt, hoppas du hittar ett bra hem till henne nu i alla fall.. :)
Hon är himla fin för övrigt.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Hoppas verkligen att du hittar ett bra hem åt lillgumman
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#4 Nej, men har man hanhund så ska man veta om att det kan bli problem då man tar in en tik. Avel ja då kan man sätta ut på foder en av dem. Drag, ja där duger både hanar och tikar till, tror inte man måste ha ett blandat drag tik, hane.
Jag vill gärna ha hanhund men har tik hemma så ingen hane köps eller tik heller.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Hon är väldigt fin. Så måtte du hitta en bra familj om du verkligen känner att du inte kan ha henne.
jag hoppas du hittar ett bra hem åt henne, och det tror jag att du kommer att göra….synd att det inte löste sig för dig för det är en ruggans fin hund…
kram

Vad fin hon är! Lycka till med försäljningen.
Lycka till med omplaceringen!
Vi här inne vet att du jobbar och gör allt för dina hundar, så att de ska få det bra.
Hoppas du hittar ett bra hem till godingen!

jag hoppas att du vet om bakgrunden till varför hon gör som hon gör, innan du uttalar dig?
-----------------------------
Vikström!
Du har hela min förståelse i ditt val! 
JAg hoppas att du hittar ett gott och tryggt hem till lilla Nikita, och att hon får en härligt fortsättning på livet! =)
Kram tjejjen!=)

Ohh, jag vill verkligen ha henne. Synd att min kära sambo inte är lika lättövertalad. dock.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

åsa du ska inte ha något i päls!!! 
Så nu var det slut pratat om det! =)
Jaja, dina pälskorvar kan jag vid detta laget både innan och utan…torkar svetten*
Du få se till att para dina pälskorvar, för jag har valpköpare till dig! ,-)

#1 Nej jag vill inte kastrera någon av dom. Jack skulle kastreringen mest troligt INTE hjälpa på. Och jag vill inte heller sterilisera Nikita om hon blir en draghund. För tikar kan få problem med att dra om dom är kastrerade. Då att huden på magen drar ihop sig och då får dom ont att dra. Då när huden kan dra ihop sig är pga att ärret kan göra ju huden stramare.
#3 Jag märker direkt att du har då inte läst allt som varit med henne och varför jag inte kan ha henne kvar. Ta och bläddra igenom alla gamla inlägg om Nikita så du får lite mer kött på benen innan du säger något.
Till er andra, ni som har hängt med vet ju att jag mer än gärna skulle ha kvar henne. Men nu är det som det är.. Tack!!
Wikstr_m Aha då förstår jag. Lycka till!

Tänk att andra ska lägga sig i hur man ska göra!!!Är vi inte vuxna fria människor så vi får göra som vi vill!Alla vill väl inte kastrera sina hundar,det är ett ganska så stort ingrepp på en tik!Hormonsprutorna är ganska så opålitlga med; min syster sprutar sin hane med hormonsprutor men dom tar ingenting!!!Hoppas att du hittar ett bra hem åt din hund,hon är verkligen vacker!!!
hoppas du hittar en bra hem till henne =)
Synd att man måste ha henne till drag annars hade jag köpt henne direkt!!. Här i Skåne har vi inte så mycket snö så det är ett litet problem.
Men hoppas verkligen att hon kommer till ett bra hem. Det är en mycket fin hund.

#19 Det är inte bestämt att hon absolut MÅSTE dra. Men hon är en hund som kräver en jäkla massa motion. En till två långpromenader om dagen räcker inte för henne, utan hon måste få använda hjärnan eller jobba slut på sig själv totalt. Ja då genom att dra, om man cyklar med henne osv.
Om du är intresserad så kan du PMa mig och berätta lite mer om dig själv samt vad du hade tänkt göra med henne om du köper henne.

Ingen som vet om någon är ute efter hund? putt
Putt
Jättefin hund ! Hoppas du hittar ett bra hem åt henne där hon får jobba och dra ! Det är ju det som rasen är till för. Tycker det är tråkigt när folk köper polar /slädhundar bara till sällskap.
#19 I en annan tråd idag skriver du att du ska fråga din man om han vill ha en liten voffsing igen ! Här att du skulle köpa denna hund direkt om den inte behövde användas till drag. Verkar inte vidare seriöst tycker jag! ( Ebba vill ha ny matte )

Har pratat med en kompis som skulle vidare förmedla annonsen på blocket till dom hon känner osv.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#15 har aldrig hört något liknande om att huden blir så mycket stramare av en kastrering! Har visserligen inte draghundar, men kastrerad tik. Hennes ärr var inte ens 3 cm långt & går idag inte att se & bara riktigt duktiga & erfarna kan känna det. Hon har heller inga problem med att dra, även om hon inte är en draghund ;)
Hoppas du hittar ett panghem till Nikita iaf!