Blötfoder som är skonsamt för magen?
Min hund har slutat äta och dricka tack vare sin medicin som hon ska nu äta i 8v. Hon har känslig mage och därför kan jag inte ge henne vad som helst. Därför undrar vi nu om någon vet något blötfoder som är skonsamt för magen så hon inte lika lätt får diarré. Det ska helst inte vara stora bitar i.
Kom gärna med andra förslag också.
- Nederlandse Kooikerhondje -
Vad i foder är det hunden reagerar på? Svårt att ge tips på foder utan att veta vad hunden är känslig mot.
Sen att hunden slutat äta och dricka pga en medicin låter som ett fall för veterinären, liksom vi kan även en hund få biverkningarna av medicin. Så jag skulle nog ta hunden till veterinären på invärtes undersökning.
Fungerar inte färskfoder ?
Ska du ge blötmat, som är konstaterat snällt mot magen så ska du nog satsa på något av veterinärens skonfoder. Jag är inget för deras foder i övrigt, men dessa har jag bara hört gott om när det gäller strulmagar.
#1 Vi vet inte vad hon reagerar i blötfoder, hon är inte allergisk då vi har kollat upp det. Dock är hon känslig mot toxiner (?) tror jag det var, min mamma har bättre koll. Hon äter medicin av en annan orsak och att hon slutar äta och dricka är tack vare medicinen då det är en av biverkningarna. Vi har kontakt med veterinären nästan dagligen. Sedan går hon såklart på utredning men detta vill jag inte ta upp här.
#2 Ska kolla upp veterinärens egna!
- Nederlandse Kooikerhondje -
tycker VoH kyckling o ris är mild, ger det till våran ena hund som är lite känslig vissa dagar (magkatarr)