Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 4221 ggr
Anne-Li Will
30

Angående Cesar Millan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste säga att jag blir ganska irriterad av att läsa om all skit vissa av er slänger på Cesar och hans metoder, vissa hundägare verkar ju tycka att allt ska vara gulligull och allt ska vara POSITIVT, att det är djurplågeri att ta tag i hunden och visa att 'nu lägger du av, skärp till dig', och få hunden att visa undergivenhet och att få den att förstå att det du nyss gjorde, accepterar jag inte. Fysiskt kontakt, vilket vargarna använder mot varann såväl, hundar mot hundar.

Cesar Millan är den bästa i mina ögon och han använder inget 'våld', stryper ingen hund som vissa säger ( bullshit ), han 'sparkar' ingen hund heller för den delen, och han använder elhalsbandet väldigt ansvarsfullt och använder det rätt, vid de få tillfällen då hunden är riktigt farlig och ostabil, funkar det?, Ja, för han använder den RÄTT. Och visst låter ordet 'elhalsband' hemskt?, det tycker jag med, men är det rätt att låta sin hund leva hela livet i ett psykiskt tillstånd för att man som hundägare är rädd att sätta gränser eller pga av lathet och okunskap? 

Detta är hundplågeri för er som anser att Cesar använder elaka metoder och plågar de hundar som han faktiskt ganska ofta, räddar livet på. Känsliga tittare VARNAS: https://www.youtube.com/watch?v=J_qCbZVdUhY

Så snälla sluta kasta all denna 'djurplågare' skit och förstå att han är en riktig tillgång och en gåva vi fått som räddar 1000 tals hundar från psykisk ohälsa och ägare som är helt förstörda. Så om ni är hundälskare så ska ni faktiskt vara tacksamma! Ni kan själva se hur nöjda och glada både hund och hundägare är då de båda blivit rehabiliterade!

Och om han nu skulle vara en, vad vissa anser en 'dålig tränare' eller 'djurplågare'.. hur kan det då komma sig att han faktiskt kan rehabilitera hundar, människor, har tusentals om inte miljontals följare på facebook, instagram, är världskänd, har flera egna tv-program, folk som kommer och tittar på hans live shower runt omkring i hela världen och att han metoder faktiskt fungerar?

Och förlåt om jag låter som en riktig surkärring, men jag brinner för detta ämne och vill att alla djur ska ha det bra, både psykiskt och fysiskt, och blir väldigt ledsen och arg då folk kastar skit på de människor som faktiskt gör skillnad och räddar liv.

Bilden är på min vovve, världens bästa grabb ❤️

Och slutligen en undersökning: Vad tycker du om Cesar Millan?

(Ingen aning om undersökningen hamnar längst upp eller nere, men men.. 👍)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.