Vi har råkat ut för hundskojare!
Jag har blivit blåst o dom försöker stjäla Leon.
Jag blev sjuk i mitten av augusti o hamnade på sjukhus xtravak o hela baletten var ute på vägarna men hade stnnat bilen när jag insåg att jag var på fel sida av motorvägen. Kramper, hallucinationer samt medvetslös. Dvs ingen vidare form. Leon var med i bilen o jag har ingen aning om vart jag var påväg, rena mardrömmen. Hunden beslagstogs o sattes på hundhem. Jag roddade ihop att två av mina arbetskamrater hämtade ut hunden o tog med den tbx, där han skulle få vara på den kennel han gått på nattis i sex år. Tänkte det var bäst för honom.
Plötsligt skall kennelinnehavaren på semester till Paris o hen måste omplacera Leon, att hen genom åren tagit fullt betalt när hon varit i USA varje sommar spelade visst ingen roll, nu skulle hunden omplaceras akut eller hamna på Hundstallet. Kennelinnehavaren skulle hellre avliva hunden än att stoppa in den på hundstallet. Tydligen så efterlystes akut omplacering på FB med Gnists bild som jag har som Avatar.
Min son hade hela tiden på känn att de var ute efter gratishund. Han hamnade då på en annan kennel i kommunen, oxå bruksras. änns som jag förlorar min hund, han har det så bra där o skulle kosta astronomiska summor att lösa ut, blev även patroniserad att jag skulle ha nån ulltuss istället för e så skarp hund.
Damen på detta ställe försökte trycka ner mig genom att påstå att hennes man var jurist, visade sig vara hantverkare med handelsbolag där damens hunderi ingått. Importörens man däremot är jurist så där fick hen tji. Hunden fick vare sig omplaceras eller avivas så länge importören ägde innehållet i hans testiklr. Den 13 eller 14 November fyller han sju år o då övergår hunden till mig.
Började luska/googlaa lite o upptäcker att denna person är utesluten ur SKK, dömd för att ha örfilat upp ett fosterbarn o nuvar det ju sån snyft på bloggen angående elaka SKK o lst som iinte längre placerar fosterbarn där o dom skall få gå från gård o grud pga ett par örfilar.
I morgon hämtar jag hunden, kan tänka mig att betala nån tusenlapp för kost o logi. Blir det tal om fantasisummor så blir nog både polis o kronofogde väldigt intressserade, förutom att nattis med största sannolikhet inte skattat för 6 års nattpassning.
Nattis har flera ggr påpekat att hen litar till 200% på vad det gäller hundar, v<d säger man? Tips idéer, förslag? En inkomst mindre för nattis + att jag måste flytta närmare civilisationen pga misstänkt epilepsi.
Kronofogden hjälper säkert bra, då kenneln o företaget verkar ha konkat o paret bara har varsin pension att leva på. Kvitto skall jag ha där det framgår hur mycket skatt som betalats, de har indrivning på pensionerna.
Flera här har erbjudit sig att ta hand om Leon tills jag är friskare samt även en av min kollegas vänner, detta har motarbetats genom att inte svara på telefon eller mail.
Långt o virrigt, är så ledsen o känner mig förrådd!
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
TS, jag tycker din text är lite osammanhängande så jag kan inte riktigt hänga med i exakt vad som hänt. 🤔
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Måste tyvärr hålla med #1, sett att bilder på Leon cirkulerat på facebook om att han akut sökt nytt hem.
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Förstår inte riktigt texten, skall du hämta hunden nu eller hur menar du?
Har sett på Fb om detta och det enda jag till slut fick fram var att hunden blev placerad i ett tillfälligt jourhem.
Är han alltså kvar där ? Jag blev så förvånad över att J.M. hade så jäkla bråttom om att det viktigaste var att hunden snabbt fick ett nytt hem, men det kändes som om vart spelade ingen roll😕 Hoppas innerligt att det löser sig för dig ❤️ Ingen vill bli sjuk och ingen vill att ens älskade hund ska hamna i fel händer.
Ledsen om texten är svårläst.
#4 Ja visst är det märkligt att J.M. sätter sin renomé på spel för en uppfödare som är utesluten ur SKK samt kriminell!
Hur många dagar har Leon varit på kennel/pensionat? De kommer troligen kunna ta en skälig avgift (200 kr/dygn) utan att du har så mycket att säga till om. Detta då förutsatt att de sköter bokföringen och ja, du ska ju begära få kvitto.
Skulle de vilja ha det betalt som svarta pengar så kommer det kunna bli utredningar, men det hjälper dessvärre inte dig att få hunden tillbaka. Det kommer att klämma åt företaget/verksamheten som pågår olagligt. Men har de tagit hand om hunden kvarstår den delen att lösa mellan er.
Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se
Hoppas det löser sig med allt!
Och att du kryar på dig ordentligt 🌺
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jag var visst inte välkommen förrens jag betalt till nattiskenneln, meddelade då att i så fall tar jag polisen med mig.
Efter att läst inlägget x antal gånger börjar jag förstå mer och mer. Problemet ligger nu i att du inte får hämta ut Leon, vill dom ha pengar eller försöker dom få ha kvar honom?
Hoppas allt löser sig 🌺
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Dom vill ha hunden gratis. Värd en hel del i paringsavgifter.
Men… Är det inte din hund?
#11 Skulle gissa på fodervärd.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag hoppas verkligen att det löser sig! 🌺 Hemskt att det blir såhär ibland, det låter ju helt sjukt 😕
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Har du kontaktat polisen? Om ja, vad säger dem?
Spontant så har jag svårt att tro att de följer med för att du ska slippa betala. Polisen lämnar ju iväg hundar som lämnas in till hundpensionat där ägaren sen får lösa ut den.
Driver AktivaHunden.se
#14 Här handlar det om stöld + försök att undanhålla pengar från kronofogden.
Personen är utesluten från SKK o kan inte längre regga hundar, hen har oxå förbud att driva professionell hundverksamhet.
#15 Stöld på vilket sätt?
Tror du blandar ihop skatteverket och kronofogden. Hursom helst så kommer nog polisen inte göra något i ett sådan ärende initialt innan berörd myndighet (skatteverket/ekobrottsmyndigheten) begär hjälp. Är personen som undanhålit pengar samma dam vars verksamhet har ingått i mannens hantverksföretag?
Vet inte på vilket sätt personen skulle kunna få förbud på en enskild näringsgren, antigen har man då ett generellt näringsförbud, då får man inte driva ett företag.
Oavsett är det väldigt tråkigt att det blivit såhär för dig. Men dessvärre är det tufft juridiskt i en situation som denna. Hoppas det löser sig på bästa sätt.
Driver AktivaHunden.se
Har också svårt att begripa texten, men i vilket fall en jobbig situation att komma tillbaka till efter att ha insjuknat.
Har du kontakt med någon jurist att bolla idéer med?
≧◔◡◔≦
Man kan väl sälja hund med behåller avel rätten tills hunden är 7 år så fodervärd behöver ts inte vara/vart. Jag har inga idéer att komma med kanske kontakta SKK och se vad dom säger om detta ju mer som är inblandade ju mer trådar kan man rycka i. Jag hoppas verkligen det löser sig så du får hem din hund. Sen hoppas jag att du blir friskare och blir dig själv snart.
#18 Har Leon på helfoder, då har ägaren rätt att ta ex antal kullar tills hanhunden övergår i min ägo.
Det du tänker på är köp med bibehållen avelsrätt, då betalar man halva valppriset o kenneln/importören har rätt till begränsat antal parningar.
Ser ut att lösa sig, dom släpper hunden mot betalning, jag hade räknat med ca 4000 kr för kost o logi, dom har ju tagit hand om hunden när jag var sjuk.
Skönt!
Driver AktivaHunden.se
#19 Håller tummar och klor.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
19 Håller tummarna här för att du får hem honom och att det löser sig.
Hur går det för er ?