Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundträffar
Läst 1547 ggr
svea74
3

Kan man leva på ett hunddagis?

Alltså överleva ekonomiskt? 

jag känner ingen som har ett hunddagis som jag kan fråga, så därför kastar jag ut en fråga här. 
är det någon av er som driver ett hunddagis och får det gå runt utan att man i slutändan behöver leva på existensminimum? (Vet, det är olika beroende på var man bor å så, men tänkte rent generellt). 
Vill så gärna prova, men är just nu i reseachfasen. 

mvh Nina

ChristineL
1

Jodå, det kan man absolut göra! Min svägerska lever på det. Jag kan dock inte svara på om hon på det stora hela gått plus än då det kostat en del att bygga upp det och sådär. Hon jobbade tidigare i en djuraffär och på så sätt skaffade hon sig snabbt kunder och det är fullbokat nästan hela tiden :)

Hon driver detta hemma på gården: https://www.facebook.com/stockehultgard?ref=ts&fref=ts

annzoo
1

Rent generellt är ju svaret ja annars tror jag de inte hade funnit några hunddagis. Men de kostar nog en del att starta med alla kostnader runt omkring, regler och lagar man måste följa mm

Exoticas
1

Det beror helt på efterfrågan och ditt upplägg =) Har du plats för många hundar så går du lätt runt =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

AktivaSiri
1

Klart du kan, det är väl inget man blir rik på. Men har man rätt förutsättningar och kan få en kundkrets är det nog inga problem att leva på det.

Kan man ha dagiset hemma eller i närheten kan man ju direkt (privat) spara in på att kanske avskaffa en bil eller liknande. Då får man mindre levnadskostnader och klarar sig på så sätt med mindre pengar.

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se