Sprucken klo..
Idag har vi varit ute på långpromenad ca 4 timmar i skogen. Hunden var som vanligt hela tiden och även när vi kom hem. Men nu några timmar senare när han sovit så haltar han lite lätt och jag ser att hans klo har spruckit. Det blöder inget och han bryr sig inte om att jag tar i tassen eller på klon. Funderar på om vi måste åka in imorgon eller om vi kan avvakta och se om det blir bättre? Det är bara längs ut på klon som spruckit. Jättetacksam för svar!
Jag hade nog avvaktat en aning, se om han fortfarande haltar och verkar ha ont i imorgon. Gör han det kan du ju ringa och rådfråga veterinären iallafall. Dom brukar inte ta in folk i onödan när det är jourtider så det skadar ju inte att ringa 🙂
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Tack för ditt svar. Har läst lite om spruckna klor nu och jag satte mig med klosax och en fällkniv och täljde bort det lösa medan maken matade med skinka ;) hunden var helt oberörd under tiden, men han haltar fortfarande. Hade han inte haltat hade jag inte varit det minsta orolig, men avvaktar och ringer veterinär imorgon!
Håller med #1. Hade avvaktat och ringt vet vardag.