Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 514 ggr
[Lollo1402]
0

Vilken ras?

Hej! Min gammel morbrors hund blev överkörd för 1 dag sedan. Han vill gärna ha en ny hund. Han bor väldigt nära en väg, liksom den är mittemot. Det var där lilla Sissi blev överkörd. Men någon som vet någon bra ras som är lätt att hantera och få den att lyda ordentligt. För Sissi stack ut på gatan för hon hade inte lärt sig att lyssna. Själv är jag inte så insatt i hundvärlden därför frågar jag er:) Vilken ras tror ni passar bra?

luckysheltie
1

Kan du berätta lite mer om hur mycket aktivering/motion hunden kommer få om dagen?

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Miner00
0

svårt att säga.. var det inte en jack russel som blev påkörd? letar han reda efter en hund?

Fridaaaa
1

Lydnad = träning. Visst vissa raser är mer envisa än andra mycket det mesta hänger på ägaren och träning. 

Vad kommer han sysselsättahunden med? Alltså aktivering & motion?
Hur pass vill han med pälsvård?

Mitt förslag är hund från hundhem.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Saffran0Spice
0

Tror det blir lite lättare att hjälpa om man får lite mer information att utgå ifrån =)
Man kan få alla hundar att lyssna om man tränar dem rätt och med metoder som passar dem individuellt.

Så vad vill han ha för hund?
Stor, liten, hårig, naken, klippa, inte klippas, enmans typ eller familjehund?
Ska han jobba med den?
Vad ska den aktiveras med/tanken med hunden om den inte ska vara arbetande?
Finns det något han definitivt inte vill ha?

Osv. =)

[Lollo1402]
0

Nu kommer mer information:) Han kommer ha hunden lös när han är ute. Han är ute väldigt mycket. Sedan får den promenad ibland. Långpromenader med mig ibland:) Jag tror han vill ha en mellanstor hund som inte behöver särskilt mycket pälsvård. Han kommer nog inte gå på någon kurs med den men han brukar lära de att lyda. Jack russeln Sissi lös honom ibland, mest för att hon var ganska jobbig och inte lyssnade. Men han vill mest ha en hund som följer efter honom som är med hela tiden. Går han in och äter så ska hunden följa med. Hunden ska sova i hans säng. Ungefär så:)

VildaVittra
0

Varför inte en vuxen omplacering? Som redan har grundlydnaden? För en valp är som att köpa grisen i säcken, det finns exemplar med kroniska kottar i öronen bland alla raser. 

I övrigt låter det som han skulle titta bland sällskapshundarna.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

wonderland
0

En labrador helt klart! Perfekta hundrasen för honom skulle jag säga :)

Cahira
2

Bygg ett staket?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.