Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 857 ggr
Hildgrim
0

Tips på långt koppel?

Jag är på jakt efter ett BEKVÄMT syntetiskt koppel på ca 2 meter. Det jag har just nu är inte speciellt skönt att hålla i, speciellt inte om hunden skulle dra, men jag gillar längden.

Är främst sugen på ett runt koppel, helst med reflex. Tycker Hurrtas är fina men dom fanns bara upp till 1,8 m.

Har du något bra tips?

Saffran0Spice
0

Virka en strumpa runt kopplet så slipper du skaffa ett nytt! XD
Om inte annat så har jag sett/känt på bekväma koppel på Grizzly Zoo =)

VildaVittra
0

Ett sätt att få längden man vill ha är att köpa en longerlina och sedan korta av till den längd man vill ha. De brukar vara vadderade, som denna: http://www.biltema.se/sv/Fritid/Hastsport/Hast/Longerlina-14558/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Hildgrim
0

#1 Jag kan inte virka. :)

#2 Är det ungefär samma som i dessa tro? http://www.baggen.se/sv/hund/koppel/expanderkoppel/baggen-expanderkoppel-2m.html

Jag har ett redan som är 4 meter som är grymt skön att hålla i. Planerar att köpa ett likadant fast kortare ifall jag inte får något bättre alternativ.

Men den du skickade. Är det svårt att sy ett egen hållbart handtag? Jag har bara en skräp-symaskin.

Saffran0Spice
0

#3 Tusans bananer, ja då är det svårt =P

VildaVittra
0

#3 Korta ner i andra ändan där haken sitter. Då blir det lätt, man syr med extra stark sytråd som björntråd. 

Nej, en longerlina är inte elastisk, så dom är inte som den du länkade till.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Hildgrim
0

#5 Fast det är bara en bit av kopplet som är elastiskt. Resten är vanligt.

Är sugen på den du länkade eftersom den var så billig och den har modellen av hake jag föredrar. Men går det att sy med vanlig sytråd eller behövs det starkare tråd?

VildaVittra
0

#6 Vanlig tråd går av när man syr genom polyesterband, så det är typen björntråd man behöver.

Perly
0

Vet inte vad du anser som bekvämt att hålla i en skulle kunna göra ett i stil med det röda halsbandet på bilden om du ej hittar något.

Alltid Oavsett

Miner00
0

#3 varför inte köpa det du länkade?

Hildgrim
0

#7 Tack. Är det något annat jag behöver tänka på? Man behöver elda på stumpen väl?

#8 Är det sån där paracord? Hur är det materialet då? Jag har fått för mig att det är ganska stelt? Jag skulle vilja ha en mjukt och skönt koppel. ^^ 

#9 Som sagt så blir det en sådan om jag inte hittar något bättre. En sak jag inte gillar med just det kopplet är haken.

VildaVittra
0

#7 Ja, annars flätar det ju som du vet upp sig.

Perly
0

#10 Paracord ja, är tillverkat av nylon så kanske skulle kunna upplevas som stelt, inget jag själv reflekterat över men är ju inte lika "fluffigt" mjukt som Hurttas mjukstoppade 🙂

Alltid Oavsett

Perly
0
[Forest]
0

Du gillar inte läderkoppel? Har det och skulle själv inte kunna tänka mig annat vissligen bara 1.80 långa.

Miner00
0

#10 okej, jag är lite seg idag 😇