Mättnadskänsla, hur?
Min hund är verkligen alltid hungrig. Alltid….
Han äter voh nr.33 och har gjort det sedan han var 5 månader. Men han är hungrig jämt. Visst, han är en matglad hund, men han verkar aldrig bli mätt.
Ge mig gärna tips och råd om hur jag kan fylla ut hans foder, utan att det är någon direkt näring i det? Typ, något som ger han bukfylla. För han har fruktansvärt lätt att lägga på sig.
Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 

Vad jag läst mig till ang VoH så verkar många hundar som går på det vara hungriga… Kanske foderbyte vore något?
Vill ju helst inte byta. Han får alltid diarré av torrfoder. Hans mage är toppen när han äter färskfoder, dock ger det inte samma mättnadskänsla som torrfoder gör.
Skråmyrs blogg

Kan du inte testa ett annat färskfoder eller kanske Mush Vaisto? 🙂
Annars är rivna morötter en bra bukfylla.
#2 Men det finns färskfoder av andra märken, eller blir han dålig av dem med?
Han har prövat både nordic och mush vaisto. Men det är likadant där med.
Men tack för tipset om att riva i morötter! Det ska vi börja med.
Skråmyrs blogg

Grönsaker är bra bukfylla.
Hur ofta äter hunden ? Äter den fortfarande 3 mål, så dra ner till 2 mål så det blir större portioner - då blir hunden mer mätt när den äter. men vissa hundar kan äta hur mycket som helst och mina är nog jämt hungriga - åtminstone enligt dom själva😉 Det får dom leva med
Annars är grönsaker (kokt vitkål, kokt broccoli) bra utfyllnad som ger mycket få kalorier. Rårivna morötter, gurka går att ge rått.
#7 han äter två mål om dagen. Jo, har en känsla att han är lite så också. 😃
Tack för tipsen! Nu får han äta lite mera grönt framöver.
Skråmyrs blogg

Du kan prova att gå ner till ett mål om dagen.
Enligt min erfarenhet så mättar vitt kött sämre än rött.
Att ge ben att tugga på, servera maten i tex. en kong gör att han får jobba mer med maten och kan då bli mer nöjd.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Vårgårda rispuffar innehåller nästan ingenting. Egen poppade popcorn i lite olja utan salt är också bra och billig utfyllnad för en hungrig hund.
#10 Tack för tipsen. Vet inte om jag vågar gå ner till ett mål om dagen. Går han tom länge så spyr han såntdär gult grej.. men ska pröva ge han mer utmaning när han ska få mat. Köttiga ben får han nästan varje dag. #11 rispuffar lät intressant. Det ska vi absolut testa!
Skråmyrs blogg

Eftersom V&H innehåller väldigt lite rött kött, kan det ge mer mättnadskänsla om du ger lite rött kött 1-3 dagar i veckan.
Du kan ge köttfärs, eller välja att ge mush nör, gris/nöt, tex.
Jag ger grönsaker som bukfylla åt mina som barfas. Köper extras sommargrönsaker, de är lätt kokta, så hundarna gillar dem mer än rått.
Så här såg det ut i morse: Lever och testikel från lamm, lite strupe och andra köttdetaljer från lamm i skålarna, grislever och njure samt köttdetaljer från lamm på tallriken, och så lite grönsaker.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#13 okej, då förstår jag. Tack så mycket för att du visade! Imorgon blandade jag i lite rårivna morötter och rispuffar, men ska variera lite i veckan med kokta grönsaker och he i lite rött kött i maten.
Skråmyrs blogg