Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 858 ggr
Saffran0Spice
7

Helt slut!

Lång helg med massor av valp-bus, bil/bussåkning, ösregn, röjning på BHK och lång natt med Halloween firande i förskott. VI är helt slut här hemma hahaha

Har ni andra haft en händelserik helg? =)

CissiD
0

Ja här har matte och husse tentaplugg, förkylning och sen har unghundskursen satt igång igår. Man kan se att matte inte riktigt når fram till 8 månaders Bomulls hjärnan för vi låg i botten av klassen. Även om vi trickmässigt kunde flest trick så va vardagslydnaden otroligt dålig. Sen har vi haft bus med leksaker i rasthagen och en skadad tass som nu tack och lov är bättre. Måste säga att de e skönt att denna helgen är över :)

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Saffran0Spice
0

#1 hahaha så pass - ja då har det varit fullt upp hos er med då =)

LinaK
0

hahah oj han ser rätt slutkörd ut 😃 Behöver semester efter helgen ser det ut som.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Saffran0Spice
0

#3 hahaha ja verkligen!
Han fick dock sovmorgon idag, så herrn behagade att kliva upp runt 12.30 XD

LinaK
0

#4 Det behövde han nog 😂

Mina sov med mig fram till kl 13:15, dock hade husse rastat dom innan han stack till jobbet vid 7. Så när jag kom hem från jobbet i morse var det bara att kasta sig i säng och sova. Vaknade av en överlycklig Algot som överöste mig med pussar 😉 Så fort min klocka ringer så vet han att det är uppstigningsdags.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Saffran0Spice
0

#5 hehehe så mysigt, en klocka och en lurvig puss klocka 😃

LuLeLo
0

Ja, gud ja, det har varit fullt med aktiviteter!
I lördags tävlade Lotus och jag i rallylydnad, åkte till Farsta C och provade sele i 1 o 1/2 timme, sedan åkte vi hem och borstade tovor, trimmade och badade i 6h.
I söndags gick vi på cockerpromenad på Gärdet. Efter det hälsade vi på min morfar, och efter det städade jag.
Idag, som visserligen inte är en helgdag (men en lovdag!), tränade vi på brukshundsklubben med ett gäng tjejkompisar. Det var suuuupertrevligt och Lotus fick både spåra och köra lydnad. Han gjorde framsteg i alla moment!

Så, vi har haft en riktigt aktiv period. Så blir det när matte gillar hund och hundträning, men går i plugget som kräver mycket tid. Nu blir det lugnt imorgon i alla fall, och ganska lugnt resten av lovet med :).

Tass Josephine

CissiD
0

#2 haha ja och ändå tycker Pascal att matte och husse e tråkiga. ;)

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

JoannaLi
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I helgen har vi haft ut fotograf! (Barndomskompis till mig) Så Jappe var överlycklig över att det nu fanns två personer med godis, även om det betydde att han måste visa upp sig hela tiden :D 

Därför var det skööönt när matte bad om "tipp" och sedan kliade magen under lydnadsträningen 😃

FjantYoda
0

Vi for i lördags ut på promenad i skogen med en kompis och hennes familjs två hundar, en pomme och en dvärgschauzer, blev mycket spring och trötta hundar. 

I söndags så gick vi på skogspromenad ensamma och undersökte olika stigar och vägar och fick lite mentalträning när vi hittade en bäck med en smal stock över som vi båda balanserade på och körde lite träning på inkallning som satt ovanligt bra annars är det vårat stora problem ;)

https://www.instagram.com/aros_yoda/