En roman om en hund
Jag har läst en helrolig bok. Den heter "Marley och jag" skriven av John Grogan.
Den handlar om en labbe som heter Marlely, det är världens mest neurotiska och älskvärda hund. Paret som köper hunden gör det för att prova sina föräldratalanger eftersom de vill ha barn i framtiden. De har försökt länge men inte lyckats bli med barn än. Hur som helst. In kommer denna labbevalp i deras liv och den växer snabbt till en bredbröstad fyrtiofemkilos ångvält. I dundrande fart tar han sig fram genom livet. Varken lydnadskurser eller lugnande medel hjälper. Han springer genom dörrar, hälsar på gäster med en dreglig puss och tuggar i sig allt från pennor til ett använt graviditetstest.
Den är jättehärlig. Jag skrattade så jag tjöt genom hela boken. Man får följa Marley från valp till gammal hund. Helt underbar.
Så om ni läser böcker, läs den här!
Jag såg den i min tidning från bokklubben idag och blev lite sugen :)
Är det en ny bok eller finns den på bibloteket?
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Den är så bra. Jag fick veta att den kommit ut för cirka en vecka sedan och rusade ner till bokhandeln och köpte den på stört. :-P Läste ut den under en helg, kunde inte låta bli, för jag blev "kär" i den här "ångvälten".
det lät som en mysig bok :D måste kolla om dom har den här. fast just nu måste jag läsa August Strindberg 

Lis1: Den har precis kommit ut på svenska. Men fråga på biblioteket om de kan beställa den. Vissa bibliotek tar in böcker om man ber dem.
Beafer: Vilken bok av Strindberg ska du läsa? Jag älskar böcker och läser så gott som allt. Har några av Strindberg i hyllan här hemma. Han är djup i en del av böckerna och för att hänga med, får man vara utvilad, så jag brukar läsa dem under längre helger o ledighet.
jag har börjat läsa Tjänstekvinnans son 1. men det känns som att boken bara är samma samma hela tiden ;P tycker att det är grymt svårt med gammelsvenska faktist!

Beafer: Åh, ja, den har jag här. Jo, gammelsvenska kan vara svårt. Strindberg är som sagt tung också, i vissa böcker. Jag har läst "Hemsöborna" och "Röda rummet" av honom. Just den här boken har jag köpt ganska nyligen, de har kommit i nyutgåva i pocket under sommaren. Så då köpte jag allt som fanns som jag inte hade. Tycker om gamla klassiker annars också, som Selma Lagerlöf. Hennes böcker är suveräna, visserligen skrivna på gammelsvenska men så bra.
okej :) jag ville läsa Mäster Olof först. men den fanns inte. fast först av allt ville jag läsa Selma Lagerlöf. men det var så många i min klass som skulle läsa någon bok av henne.

Beafer: Jag kan förstå att många ville läsa Selma. Men läs hennes bok "Kejsaren av Portugallien" om du har tid, bara för nöjes skull. Den är helt suverän.
ja, en i min klass lånade den! den verkade super bra! får ta och låna den när hon är färdig med den :D
Den måste jag läsa.
Låter som min gamle Bosse. Labben som plöjde fram här hemma. Hoppsan, ramlade gardiner ner? Oj, åkte stolarna omkull? Vem bryr sig?