Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 4216 ggr
Fridaaaa
0

Det här med flexikoppel

Stort sett aldrig gillar flexikoppel. Tycker de är otympliga, allmänt jobbiga och jobbiga att träna med.

Men funderat på att ev skaffa ett att ha till Roxy enbart när vi är i skogen/skogsvägar, då långlinan ibland fastnar samt det blir så himla skitigt vid denna tiden på året när det är längsmed marken.

Men jag har inte hittat ett enda med bra handtag. Vill inte ha de klassiska handtagen då jag tycker att de är otympliga och verkligen osköna att hålla i. Det måste även vara bred lina. Någon som vet? 

(Jag har redan googlat)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

IngridSvensson
0

Tyckte lika som dig förut när det gällde flexi. Men jag köpte ett i veckan, för jag har problem med händerna och får ont att hålla i vanliga koppel för länge. Jättebekvämt och behändigt. Dock är det snöre, vilket du inte önskade. Men handtaget var inte som alla de andra flexin som hängde där inne på djurmagazinet. Kommer inte ihåg vad märket hette.. men kolla inne på en djuraffär, brukar kunna finnas testflexin framme så man kan känna handtaget.

Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Fridaaaa
0

#1 Ja jag avskyr de med vanligt snöre så går dessvärre bort. 
Kollat i vår närmaste djuraffär samt i matbutikerna, men de har bara de som jag inte gillar tyvärr. Vill inte ha de "klassiska" handtagen, tycker inte om dem dessvärre

Whippet
0

Älskar flexi koppel! finns ju massor med bra flexi koppel kan länka http://www.grizzlyzoo.se/flexikoppel/

I'm out Vilar huvudet i handen

Fridaaaa
0

#3 Kollat där, de har bara de "klassiska" handtagen vilket är just det jag inte är ute efter 😉

Whippet
0

Kan säga att jag i början också tyckte flexi kopplena var väldigt osköna, men nu har jag vant mig och älskar hand tagen på dom! :)

Fridaaaa
0

#5 Ja alla tycker vi olika men jag vill absolut inte ha sånt handtag, då har jag mycket hellre långlina som jag har nu 🙂

Fridaaaa
0

#7 Den sista länken där är de "klassiska" handtagen tyvärr.
Ja jag vill absolut inte ha snöre. 

Länk två känns inte så skön att hålla i, vart hittade du nr1? Den ser ut att vara bättre än de andra två i alla fall.

Whippet
0

#8 Vad menar du med att di inte vill ha snöre?

Fridaaaa
0

#9 Ja jag vill inte ha de med snöre utan de med platt band. Skulle man behöva ta i linan  av någon anledning tycker jag snöre är värre än platta band 🙂

[Amethyst94]
0

Här är skaparnas hemsida där det verkar som att dom för tillfället förbättrar kopplet.

https://www.quirky.com/products/47-Kosoku-Retractable-Dog-Leash/timeline

Jag kan hitta några ställen där man verkar kunna köpa det men det är inga svenska sidor.

Fridaaaa
0

#11 Attans 😕

[Amethyst94]
0

Eller här verkar finnas en svensk sida som säljer för 59kr!

http://www.lifestylestore.se/quirky/kosoku-smart-koppel-med-pashallare/

Fridaaaa
0

#13 Hur långt är 6 foot long? (sitter vid mobil så orkar inte googla haha)

[Amethyst94]
0

Features:

- Fully retractable 6-foot long leash.

- Reflective 3M tape surface for extra visibility.

- Side pocket to hold doggy “waste” bags.

- Shock-absorbent neoprene and durable nylon canvas wrapped around a semi-rigid core for strength and flexibility.

- Designed for dogs up to 45 lbs / 22 KG

Glad

Fridaaaa
0

#15 Ja jag hittade det sen och redigerade #14 😉 För kan inte sånt med "foot-long" och sånt 😛

[Amethyst94]
0

#14 1,8m. Kan det stämma?

Fridaaaa
0

#17 Är det bara så kort lina blir det alldeles för kort lina 😕

[Amethyst94]
0

Synd att det var så kort lina!

Det finns ju midjekoppel till joggare, kan det inte finnas något liknande med flexikoppel?

LillPom
1

Detta kan ju bara ett alternativ? 

http://www.lishinu.com/#design

funderat på att beställa det själv, just med tanke på att det har också smarta funktioner för att träna hunden på promenaden också :)

Det är omöjligt att få allt i ett koppel, man får hitta det som betyder mest och jobbad med det :)

Fridaaaa
0

#19 Inte vad jag hittat i alla fall. Och vill kunna hålla i det också om det behövs.

#20 Vill kunna hålla i kopplet också av många olika anledningar och är ganska svag i mina handleder också så känns inte som ett bra alternativ för mig tyvärr.
Vad menar du med den sista meningen?  Jag vet att det är omöjligt att få allt i ett koppel men ska vara skönt och behagligt att gå ut med hunden också 😉 Vilket det inte är för mig med otympligt flexi eller med linan. Så är två måsten. Vet inte vad du menar med "jobbad med det"?

LillPom
1

Ganska enkelt :) Jag gillar inte handtagen heller :) Men jag har gjort ett hantag som jag sätter runt handtaget på riktiga kopplet som sitter fast så att jag inte behöver hålla om flexits riktiga handtag så hårt. Man får känna sig fram, vet att det finns flexikoppel som ser ut att ha det vanliga handtagen men dem känns inte lika som man skulle tro när man tittar på dem.

Det finns måna lösningar ;)

Fridaaaa
0

#22 Fast själva orginalhandtaget är ju kvar och jag tycker det är klumpigt och mest i vägen så att säga så löser inte det direkt 😕
Jag har hållt i 3 olika slags "flexihandtag", som ska vara mer bekväma men jag tycker itne det och själva handtaget alltså utformning osv stör jag mig på, tycker bara den är jobbig och ivägen tyvärr.

Ja jag har fått tips om en variant med annat handtag men letar efter vettig sida bara att beställa det ifrån vilket verkar lönlöst än så länge men googlar vidare. 😕