Kissar plötsligt på sig
Vår valp är närmare 4 månader nu och idag har hon helt plötsligt kissat på sig två gånger utan att ens ha märkt det själv. Kan nämna att vi kommit långt när vi jobbat med rumsrenheten även om det inte är 100% än, vilket vi inte räknat med.
Första gången låg hon i sambons knä och när han lyfte ner henne så hade hon plötsligt kissat på hans byxor. Hon hade inte sagt till eller försökt komma ned på golvet för att kissa utan hon låg som i det hon gjort.
Sen andra gången låg hon i min systers säng och när hon reste sig upp så hade hon plötsligt kissat. Hon hade inte satts sig för att kissa eller något sånt utan hon hade bara legat och så kissat. Sängen är inte hög heller utan är på golvet, alltså mer som en madrass, så hon kunde lätt ta sig till golvet för att kissa om det hade varit så att hon var kissnödig.
Varför har hon plötsligt gjort såhär? Kan tillägga att hon aldrig tidigare kissat i knät på någon av oss eller på mattor/sängar/kläder osv. Alla olyckor har tidigare hänt på golvet eller en tidning. Är det något jag borde känna mig orolig över?
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Hon låg alltså i sambons knä, och kissade "plötsligt" på hans byxor?
Det här är ett känt valpbeteende och behöver inte alls betyda mer än att det är en väldigt känslig valp, och att den kanske uppfattade lyftandet så starkt att den behövde ge signalen "jag är en valp", vilket valpen gör genom att kissa. Samma situation kan ha funnits i det andra fallet också.
Så jag tror att det kan vara valpsignalen, men du bör vara uppmärksam och hålla koll, för det kan så klart vara något annat.
Så var min som valp ett tag när han var yngre men de berodde på att han helt enkelt drack tokigt mycket och sen kunde han inte hålla sig utan det rann ordagrant rätt igenom han, så vi började köra med att vi aldrig fyllde på skålen helt utan hellre lite flera gånger/dag en tid när han blev äldre så slutade det.
https://www.instagram.com/aros_yoda/