pundarkärring
det var nån pundarkärring i skogen som hade sina hundar lösa o dom kom inte när hon ropade och då sprang en av dom fram till mig o sheldon så jag lyfte upp sheldon och då började den hoppa på mig (((fICK ETT SKITSTORT RIVMÄRKE))) och försökte bita sheldon
då kom pundarkärringen och skrek ''NEJ DET HÄR GÅR INTE JAG FÅR SÄLJA ER'' sen slog hon hunden skithårt med kopplet och hon sa inte ens ursäkta eller något
kan man typ anmäla henne för djurplågeri?
Ja, det kan man. Jag tycker verkligen att du borde anmäla henne.
Även om folk beter sig som idioter, så kallar man dom inte för pundarkärring. Inte okej alls.
#2 Så sant.
Var hunden aggressiv och försökte attackera din hund, så var det väl inte så konstigt om hon slog med kopplet för att bryta? Hade du fördragit att hon inte gjorde någonting?
#2 Exakt! 🌺
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#4 Den hade redan slutat när hon kom dit
Om den redan hade slutat så utgjorde den uppenbarligen ingen fara för vare sig dig eller din hund. Varför lyfte du upp din hund? Det kan mycket väl vara det som triggade hunden att hoppa på dig. Hur vet du att den var ute efter att bita din hund? Du blev inte biten, du fick ett rivmärke (väldigt överdriven beskrivning med stora bokstäver o en massa ((())) ), det verkar som hunden reagerade fullständigt normalt till skillnad mot dig. Har du otur så läser damen ifråga ditt inlägg här o anmäler dig för förtal, med all rätt.
Självklart är det inte OK att ha hundar lösa som inte lyder o hoppar på folk, men det är inte en bra strategi att lyfta upp sin egen hund. Bättre att placera hunden bakom dig o att blåsa upp dig själv o säga åt hunden att gå hem/gå till matte med väldigt barsk röst. Då gör du klart för den framspringande hunden att du tänker försvara din hund till varje pris, du måste oxå vara beredd att fysiskt, ev med slag o sparkar skydda din hund. Din hund kommer oxå att förstå att du gör allt som står i din makt för att skydda honom.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#6 den var en best och jag hade nt klarat att få bort den
#7 Lyfta upp sin egen hund är det sämsta man kan göra.
Kritiserar ni seriöst för hur TS agerade i situationen, när det nu uppenbarligen var kvinnan som var skyldig till alltihopa?! Det är nästan som att tycka att det är normal/okej/accepterbart att hon släpper sina hundar och har noll koll, men att man själv lyfter upp sin hund när en annan rusar aggressivt mot en, det är ett "big no no ".
Jag tolkade det absolut som att TS gick med sin hund, en kvinna hade 2 lösa. Hon ropa in dem, en rusade till TS och hoppade på henne där hon höll sin hund i famnen. Kvinnan kom - hunden sluta hoppa - kvinnan slog.
Sen fattar jag inte varför det #8 är det sämsta man kan göra att lyfta upp sin hund? Vad ska man annars göra? Det finns risker med typ alla sätt.
Lyfter du upp hunden kan du sparka åt den andra, ev. ta andra armen och ta tag i den andra hunden.
#6, Behöver man svara på "varför lyfte du upp din hund?" och "hur kunde du veta att den skulle bitas?" ? Jag tycker att svaren är ganska självklara. Du lyfter upp hunden för att skydda den mot en eventuell attack från den andra hunden, och man tar alltid det säkra framför det osäkra. Herregud, jag skulle minsann inte stå passiv ifall en hund rusade mot mina pga att jag inte visste ifall de var aggressiva eller ej.
Okej, TS har ett fräckt ordval, men jag tycker inte att det på något sätt gör henne skyldig för hur hon agerade. Hon har all rätt att reagera och bli arg när en medmänniska inte visar respekt och hänsyn, kanske även bryter mot lagen (vissa ställen får man inte ha hundarna lös på) och dessutom blir lite skadad. Även fast skadan var naturlig och säkert överdriven, så har den absolut ingen rätt av att ha fått ske! Den hade inte skett ifall kvinnan hade haft koll på sina hundar!
Sen finns det förstås rastplatser och områden där det generellt är accepterat att lösa hundar springer omkring och hälsar på allt och alla. Var TS på ett sånt område blir det en annan grej.
Tass Josephine
träffade på ett par i skogen också som hade hunden lös den lyssna i inte alls och när vi bad dem kalla in den sprang dem efter den så jag kalla in den själv och den kom glatt och lydigt så va den fast;) tråkigt när folk släpper när hunden INTE lyssnar:)!
Hälsningar
Fredrika
# Helt klart gjorde kärringen fel. Men att ta upp sin egen hund kan innebära att den av misstag biter en själv + att man ska ha koll på en hund uppe och en nere.
Precis. Jag vill inte riskera att min bebis blir ihjälbiten för han är mitt allt och jag skulle anklaga mig själv för resten av mitt liv om något hände honom.
btw så har många klagat på den här kvinnan att hon har hundarna lösa och dom springer fram till andra men hon skiter i det
#12 Då får ni väl göra en anmälan till polis och/eller länsstyrelsen och säga att hon inte har koll på sin hund…
Mvh Linn