Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 1422 ggr
Lucky12
0

Kliar, lukta illa & biter= vad gör man?

Jag har en egen blandras hund här hemma. Men nu behöver jag verkligen eran hjälp. Jag hoppas verkligen att ni har erfarenhet utav detta och vet hur man kan bota det. Min hund kliar sig väldigt, luktar illa och mår allmänt illa. Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra och veterinären kunde inte hjälpa mig heller. Vet ni vad detta är?

[Forest]
0

Kunde inte vätrinären hjälpa dig? Låter som hunden behöver verkligen hjälp av en vetrinär så byt vetrinär och be om tid på måndag. Är det mer akut så får man kontakta jourhavande vetrinär. du kan inte förklara mer vart luktar hunden illa? Feber? Kliar sig vart? Som sagt låter som du pratat med en vetrinär som inte kan sitt jobb.

Kallaterrier
0

Jag hade också tagit hunden till en annan veterinär, det låter ju som att hunden behöver vettig hjälp. Hur äter den, vad äter den, var kliar den sig, har den feber osv. ?

Skye_berlin
0

Seborré kanske…men som sagt ta den till en annan veterinär.

[Forest]
0

3 luktar det illa om hunden samt kliar. Har själv en hund som får mjäll pga för tät päls så hon får badas i milt schampo och återfuktande balsam som vår vetrinär rek oss.

Lucky12
0

Det luktar mest av hennes hud och av öronen? Benen och bröstkorgen är verkligen där hon kliar sig mest. Först så trodde vi att det var torrfodret som var orsaken till detta så vi bytte sedan ut det till såna "korvar" med färsk mat och mera kött. Vi höll på med detta ett väldigt bra tag men såg ingen förbättring.

[Forest]
3

Ring annan vetrinär och boka tid

Mischa
0

Definitivt byta till en annan veterinär. Testa under tiden att schamponera hunden med något bakteriehämmande schampo typ klorhexidinschampo.

≧◔◡◔≦

Lucky12
0

Var kan man köpa de schampon?

LinaK
0

#8 Brukar finnas hos större veterinärkliniker/djursjukhus, men även en del apotek brukar ha det i sitt sortiment.

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Yuuuhanna
0

Låter som svamp? Min hund hade det på magen och i öronen, han fick  utslag, kliade och luktade illa. Jag köpte ett schampo hos vet. och badade enligt anvisning och det var borta på en vecka.